New in: Nikon Coolpix S9700

Gisteravond om 19.12 uur ging mijn telefoon. Mijn vriend belde met de mededeling of ik zin had om op pad te gaan. “Uhm… Ik ben eigenlijk met mijn scriptie bezig.” Zijn antwoord kwam neer op het belang van ontspanning en… Hij had een verrassing in petto! Oe, daar ben ik altijd voor te paaien. Een kleine twintig minuten later kwam mijn vriend mij ontvoeren en zaten we in de auto onderweg naar de Mediamarkt.

Eenmaal bij de Mediamarkt, had ik een personal navigatie. Omhoog, naar rechts, naar links. We eindigden bij de fotocamera’s. Ik mocht een compactcamera uitzoeken voor mijn verjaardag! Wauw, wat tof! En dan begint de ellende: wat is zijn budget? Bescheiden als ik ben, zat ik te neuzen tussen de goedkoopste compactcamera’s. Ik wees een aantal goed uitziende camera’s aan met redelijk goede specificaties. G. nam daar echter geen genoegen mee – “Ik ben toch niet gek?” – en sprak een medewerker aan. Deze beste jongen vertelde van alles en wees een aantal goede compactcamera’s aan die niet onder deden voor een spiegelreflexcamera. Prima, maar die prijzen… Dat kon ik mijn vriend echt niet aan doen! Een aantal twijfelmomenten verder, gaf mijn vriend de doorslag: “Het is jouw feestje.” Het werd dus de Nikon Coolpix S9700. Een beauty!

Het leuke van deze fotocamera is de GPS-functie. Het toont op de kaart niet alleen de opnamelocatie, maar het heeft ook de beschikking over álle kaarten op straatniveau van heel Europa. Toch wel handig met een vakantie naar Santorini in het vooruitzicht. Verdwalen is dus geen optie meer, pfieuw! Daarnaast beschikt de Nikon Coolpix S9700 over WiFi, waardoor beelden gemakkelijk te delen zijn. Ik vrees dat ik niet veel gebruik zal maken van deze twee opties, but you never know. Andere specificaties van deze fotocamera zijn onder andere beeldstabilisatie, full HD-filmfunctie, 30x optische zoom en 16 megapixel. Wat tevens heel fijn is, is het feit dat de ISO-waarden en diafragma handmatig in te stellen zijn!

Volgens Nikon is het ‘een slanke camera vol krachtige functies’. Ik ben benieuwd! De komende dagen zal ik alle opties, knoppen etc. eens uitvogelen. Ik ben in ieder geval zo blij als een klein kind met dit té toffe verjaardagscadeau!

Wat is jouw laatste aankoop waarbij je zo blij was als een klein kind?

Let’s get social!
Bloglovin’InstagramPinterest

14 gedachtes over “New in: Nikon Coolpix S9700

Geef een reactie

