Birthday weekend

Als klein meisje telde ik ver van tevoren af tot aan mijn verjaardag. Ik had nog net geen aftelkalender, maar ik wist donders goed hoeveel nachtjes het duurde voordat ik weer een jaartje ouder werd. Iedereen kent het wel: zo vroeg mogelijk gaan slapen, want dan is het eerder ochtend. Ontzettend zenuwachtig viel ik in slaap en vol adrenaline werd ik wakker. O wat was jarig zijn spannend! Tegenwoordig is het andere koek. De spanning van jarig zijn is er af. Dat maakt natuurlijk niet dat ik het minder gezellig vind! Afgelopen weekend heb ik genoten van de gezelligheid van vrienden, vriendinnen en familie. Heerlijk!

Mijn lieve vriendinnetje C. kwam vanuit Kampen een weekendje overnachten in de Achterhoek. Samen genoten we zaterdagmiddag van een heerlijke high-tea op een toffe locatie. Een goed begin van mijn weekend! De locatie was echt prachtig. Het leek wel een sprookje. Je weet wel: een mooi kasteeltje met daarnaast een prachtig bijgebouw. Als G. en ik gaan trouwen, hou ik deze locatie zeker in mijn achterhoofd, hihi! Enfin, de high-tea… Deze bestond uit heerlijke broodjes, een goddelijk puntje chocoladetaart, ontzettend luchtige cake, schattige slagroomsoesjes, lekkere mini-muffins, crunchy bonbons en neppe scones. Neppe scones? Ja, dit leken eerder vette krentenbollen dan scones. Ze waren lekker hoor, maar voor échte scones kun je mij wakker maken. Love it! Liters thee, een té volle buik en getrainde lachspieren verder, gingen we weer huiswaarts.

Kijk dan! Prachtige locatie toch?

Kijk dan! Prachtige locatie toch?

Een etagère vol lekkernijen. Een aanslag op mijn buik, haha. Soms mag dit.

Een etagère vol lekkernijen. Een aanslag op mijn buik, haha. Soms mag dit.

Zaterdagavond kwamen een aantal vrienden en vriendinnen langs om te proosten. Hartstikke gezellig! Sommigen had ik al een tijdje niet meer gezien vanwege drukte van beide kanten. Als we dan bij elkaar zijn, is het ook goed. Heel fijn! Zondag was mijn echte verjaardag: 24 jaar alweer… De woonkamer was gevuld met familie en een vriendin. Van mijn ouders, zus en zwager heb ik ontzettend leuke cadeautjes gekregen! Normaal gesproken weet ik altijd wel iets te wensen, maar dit jaar was ik een beetje blanco. Ik wilde heel graag het nieuwe kookboek van Pauline Weuring (Uit Pauline’s Keuken). Daarnaast miste er nog een goede badjas. Deze heb ik dan ook gekregen. Yippie! De kleur van de basjas is trouwens fuchsia. Een kleur waar mijn vriend van walgt, haha. Sowieso alles wat ook maar een beetje roze is, vindt hij vreselijk. Dat wordt nog wat als we een dochtertje mogen krijgen! Oké, ik dwaal af. Van mijn ouders, zus en zwager kreeg ik tevens drie kommen van Blond Amsterdam. Ik ben echt gek op Blond Amsterdam! Mijn theetjes drink ik dan ook altijd uit hun mokken. Ik ben niet dusdanig gek op Blond Amsterdam dat ik er een compleet servies van wil, maar vier kommen – ik was al voorzien van een roze kom – en een aantal mokken moet kunnen! En tot slot kreeg ik het inmiddels welbekende fotolijstje van de Action met veertjes. Zo leuk!

Verder ben ik enorm verwend: kaartjes, cadeaubonnen, decoratie, ontspanningspakketjes, een doos Belgische bonbons en een boeketje uit eigen tuin. Deze laatste twee cadeaus kreeg ik gisteren van een cliënt. Heel lief! Kortom, ik heb genoten van een heerlijk weekend met veel gezelligheid om mij heen!

Vind jij het ook zo moeilijk om een geschikt verjaardagscadeau aan je naasten te vragen?

Let’s get social!
Bloglovin’InstagramPinterest

26 gedachtes over “Birthday weekend

  1. Lobke - Lovali zegt:

    Oh, ik weet goed dat ik ook elke keer aftelde naar mijn verjaardag toen ik klein was. Nu is het inderdaad niet spannend, maar je hebt het wel zo gezellig gemaakt! Alles ziet er zo gezellig uit! Liefs, Xx

    Like

  2. estherleijten zegt:

    Yay gefeliciteerd nog! Ik ben ook gek op Blond Amsterdam, thee smaakt dan toch net iets beter hihi. Het is nu half 8 in de ochtend en ik krijg honger door je high tea verhaal, oeps! Leuk ook dat je zo’n collage hebt gemaakt van de foto’s en houd je ons op de hoogte van dat kookboek? Ik ben erg benieuwd!

    Like

    • Renske zegt:

      Dank je, Esther! 🙂 Haha, inderdaad! Het drinkt zo fijn. En ze zijn ook zo fijn vast te houden met twee handen. Ik hou jullie zeker op de hoogte! Ik ga binnenkort een aantal gerechten proberen en dan zal ik er zeker een artikel over plaatsen! X

      Like

    • Renske zegt:

      Jaaa, echt een hele mooie locatie! Ik voelde me net een prinsesje, haha. Wat betreft de scones: daar keek ik juist het meeste naar uit… Maar gelukkig compenseerde de rest van al het lekkers de neppe scones! X

      Like

    • Renske zegt:

      Absoluut, Guusje! Ik krijg een compleet servies alleen niet in het huis van mijn vriend en mij, haha. Hij vindt de voorraad mokken en vier kommen meer dan genoeg. Heb jij ook leuke Blondspulletjes?

      Like

  3. Dina zegt:

    Wat leuk om te lezen dat je zo fijn je verjaardag hebt gevierd. Ik herken het trouwens heel erg, dat spannende gevoel voordat je jarig bent als je nog kind bent. Jeetje, wat was ik altijd zenuwachtig. Op een gegeven moment wist ik waar mijn ouders de cadeautjes verstopten (onder het bed) en dan lag ik uuuuuuren te staren naar de pakjes.

    Like

    • Renske zegt:

      Haha, héél herkenbaar! Toen ik een jaar of 10 was, wist ik ook waar mijn ouders de cadeautjes verstopten. Enig nadeel voor mijn moeder: ze pakte ze vaak pas de avond voor mijn verjaardag in. Dus op den duur was ik oud genoeg om te durven reageren met “O, dit wist ik al.” Haha! En toch is een cadeautje uitpakken, ook al weet je al wat het is, een leuke bezigheid!

      Like

  4. Nienke zegt:

    Gefeliciteerd! Ik was vorige zaterdag jarig 🙂 Ik kan niet geloven dat mijn verjaardag dit jaar alweer voorbij is haha 🙂 Ik heb helemaal geen moeite met cadeautjes vragen! Telkens ik aan iets denk pin ik het op mijn Pinterest-wishlist en die deel ik met iedereen! Misschien een beetje stom en niet-verrassend maar zo krijg ik wel steeds wat ik heel graag wil 🙂

    Like

    • Renske zegt:

      Bedankt, Nienke. Jij ook nog gefeliciteerd! 🙂 Pinterest is zo handig voor zulke dingen. Ik gebruik Pinterest veel, maar ik heb nog niet eerder bij een idee als dit (wishlist voor de verjaardag) stil gestaan, haha. Bedankt voor de tip!

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

