Hoera! De lente is begonnen

Hoera! Vandaag is de lente officieel begonnen! Nou ja, astronomisch gezien. Weertechnisch gezien laat de lente zich op dit moment even niet zien. Brr… Houd die dikke winterjas nog maar even binnen handbereik. Dat betekent natuurlijk niet dat we geen ‘lentevoorpret’ mogen hebben. Er is zo veel waar ik aan denk bij het horen van het woord ‘lente’. Kijk je met mij mee?

Volgens mijn agenda en het KNMI heb ik al een grote fout gemaakt aan het begin van deze blogpost. De lente is namelijk gisteren om 23.45 uur begonnen. Ach ja, dat ene kwartiertje doet het ‘m ook niet meer! Ongeacht op welke datum een seizoen begint, voor mij heeft ieder seizoen zo zijn charme. Als een seizoen bijna ten einde is, kijk ik met smacht uit naar het volgende seizoen! Een goede reden om met jullie te delen waar ik échte lentekriebels van krijg.

♥     Op de radio onderweg naar huis hoorde ik gisteren dat complete basisscholen zijn uitgerukt om de koeien voor het eerst de wei zien te betreden. Dat is dan ook het eerste waar ik aan denk. Die lieve blije lammetjes en springende kalfjes. De beelddenkers onder ons weten waarschijnlijk precies wat ik bedoel!
♥     Als we dan toch in de buitenlucht bezig zijn. Wat dachten jullie van versgemaaid gras en bloeiende bloesems. O, daar kan ik met volle teugen van genieten! Voor de mensen met hooikoorts wellicht een minder aangename gedachte.
♥     Niet alleen de weilanden raken gevuld, ook de terrasjes worden gevuld met blije mensen. De oplopende temperaturen en de langere dagen maken het aangenaam om onder het genot van een wijntje bij te kletsen met vriendinnen.
♥     O, en wat dachten jullie van het zonnetje op je gezicht, velgekleurde nagels, vrolijke jurkjes, de pastelkleurtjes en ijsjes! Doe mij nu trouwens maar zo’n lekker ijsje. Jammie!
♥     En hoe kun je nou niet denken aan de ogen van de tandartsassistente?! Oké. Fijn. Dat liedje zit de komende uren weer in mijn hoofd.
♥     Een aantal mensen houden steevast ieder seizoen een grote schoonmaak. O ja, mijn kledingkast… Dit jaar behoor ik dus ook tot één van die mensen. Dat is puur toeval hoor. Alhoewel ik het heerlijk vind om de lente- en zomerkleding weer tevoorschijn te kunnen toveren.
♥     Deze koukleum houdt ook extra van de lente doordat ze weer buiten kan sporten. Hiephoi! In de koudere maanden kan ik echt wel buiten sporten hoor. Termokleding en gaan met die banaan! Het is alleen enigszins demotiverend als het buiten donker, grauw en koud is. Ik weet het: slecht excuus.
♥     O ja! Vergeet vooral de motorrijders niet. Overal hoor en zie je ze steeds vaker. De kriebels om een motorrijbewijs te halen, spelen in de lente (én zomer) altijd weer een rol. Stiekem ben ik best jaloers op G. dat hij ter ontspanning naar zijn ‘meervoudige PK’ loopt, erop springt en wegsjeest. Ik wil ook!
♥     Het is nog net in de lente, maar begin juni staat een vakantie gepland naar Santorini! Wat kijk ik daar naar uit. Ik moet voor die tijd trouwens nog wel even zorgen dat mijn melkflessen een kleurtje krijgen. Stel je voor dat mijn onderlichaam ineens onzichtbaar is doordat ik toevallig voor één van de mooie, witte gebouwtjes op dat eiland sta…
♥     And last but not least… Mijn allerkleinste vriendinnetje Lenthe, het twaalf weken oude dochtertje van een vriendin. Een prachtige naam voor een even prachtig meisje.

Naast al deze leuke lentekriebels, heb ik al mijn inspiratie voor blogposts gebundeld in één overzichtelijk notitieboekje. Ik had mijn inspiratie werkelijk overal en nergens staan. Van losse papiertjes tot aan telefoon en notitieboekjes. Ik kan jullie in ieder geval vertellen dat er een aantal vaste rubrieken aan zitten te komen. Ooo, ik heb er zin in! En ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden. So, stay tuned!

Waar krijg jij echt de lentekriebels van? En wat is het eerste dat in je opkomt als je aan het woord ‘lente’ denkt?

Let’s get social!
Bloglovin’InstagramPinterest

16 gedachtes over “Hoera! De lente is begonnen

  1. Anouk (befitandfash) zegt:

    Heerlijk hè! Ik ben gek op de lente.

    Het eerste waar ik aan denk als ik denk aan de lente is de lekkere zon.. maar ook de geur van de lente. De geur van de lente? Ja ècht. Ik woon in de omgeving van een bos en bij lente hoort echt een bepaalde geur. Van de week rook ik het voor het eerst. Ik word er altijd meteen happy van. Echt zo’n blij zomers gevoel 🙂

    Like

  2. Anniek zegt:

    Jaa, ik heb ook al helemaal de lentekriebels! Voor ons huis staat een heel veldje vol met narcissen, en mijn nagels heb ik vanmorgen in een rood/roze kleur gelakt 😀 En ook alleen al dat het langer licht is: heerlijk!

    Like

Geef een reactie

