My monthly challenges – April

“Wat gaat de tijd toch snel!” Het betreft een veelgehoorde uitspraak. Vroegâh – altijd al eens willen typen, ha – was ik lekker naïef. Ik lachte mensen die dit soort uitspraken de wijde wereld in gooiden stiekem een beetje uit. Ik stemde er in ieder geval zelden mee in. Tegenwoordig strooi ik zelf regelmatig met deze woorden. En ja, de tijd gaat écht snel. Wist ik dat maar als jong meisje… Enfin, het is inmiddels alweer april. Een nieuwe maand, nieuwe kansen én nieuwe uitdagingen. Benieuwd wat mijn uitdagingen voor de komende maand zijn? Lees dan gezellig verder!

Deze ‘blogrubriek’ komt jullie vast niet onbekend voor. Veel bloggers stellen zichzelf doelen voor de komende maand. Schijnbaar blijkt het te helpen… Het is altijd leuk om te lezen welke uitdagingen anderen aangaan, welke zijn behaald en welke niet. Maar welke toegevoegde waarde kan een blog hier nou bij hebben? De woorden ‘missie volbracht, uitdagingen behaald’ zijn immers toch makkelijk te typen? Naar mijn idee ligt het wel degelijk anders. Ik deel op mijn blog voornamelijk persoonlijke belevenissen. In ieder geval dat wat ík wil dat er online komt. Juist binnen de blogwereld merk ik veel support van andere bloggers bij andere bloggers – volgen jullie het nog? En ik doe daar zelf net zo hard aan mee! Vandaar dat ik mijn eerste uitdaging al heb voltooid: een ‘My monthly challenges’-rubriek starten, waarbij ik mezelf doelen stel voor de komende maand.


In april ga ik de volgende vijf uitdagingen aan:
♥   Meer bewegen – ’s Avonds heb ik véél te veel energie. Of juist een hele dag te weinig energie. Mijn energiespiegel hobbelt heen en weer. Hoe fijn is het om weer lekker vol energie aan de dag te beginnen. Ik heb al ruim een jaar de Bikini Body Guide van Kayla Itsines op mijn iPad. (Ik hoor jullie denken: “Weer zo’n gevalleltje BBG”. Don’t worry!) Helaas houd ik dat serieus maar één week, hooguit twee weken, vol. Het is niet eens de tijdsinvestering die de das omdoet, maar juist de lengte van het sportschema. Twaalf weken intensief sporten is hartstikke leuk en aardig, maar het demotiveert mij juist. Gelukkig kwam Sabrina van Pastel by Sabrina met een artikel over ‘30 days shred‘ op de proppen. 30 dagen lang intensief sporten. Als je het mij vraagt, klinkt het beter dan twaalf weken intensief sporten. Wie weet heb ik na deze 30 dagen wél de behoefte om Kayla’s Bikini Body Guide als gezelschap te hebben… Naast de work-outs van Jillian Michaels wil ik ook weer hardlopen. Lekker rennen met Evy! Nu het zonnetje zich vaker laat zien en de temperatuur omhoog gaat, heb ik ontzettend veel zin om buiten te sporten.
♥   Voldoende water drinken – O, wat is dit soms een drama bij mij. En dit is absoluut niet slim met een (lichte) nieraandoening. Op dagen dat ik te weinig drink, krijg ik niet alleen knallende koppijn, maar ook ontzettend veel pijn aan mijn nier. Ik snijd mijzelf dus in de vingers door te weinig te drinken. Op naar de twee liter vocht!
♥   Mijn vergeten stapel tijdschriften een beetje liefde geven – Tijdschriften genoeg! Toch lees ik vaak maar een aantal bladzijden en leg het vervolgens weer aan de kant. Niet omdat ik het niet leuk vind. Integendeel! Ik houd van lezen, maar heb er simpelweg geen tijd voor. Uh… Correctie: ik máák er geen tijd voor. Dat ga ik deze maand toch écht even anders doen! In april wil ik tien tijdschriften hebben verslonden.
♥   Ontspannen, ontspannen, ontspannen – Het toverwoord van deze maand: ‘ontspannen’. Mijn lieve G. en ik hebben het de laatste paar weken ontzettend druk. Gevolg: we zien elkaar maar één, hooguit twee, keer in de week. Totaal níet tof! Afgelopen weekend kwamen we samen tot de conclusie dat we toch echt te weinig ontspannen. En nee, we hoeven absoluut niet altijd samen te ontspannen. Maar we zijn er wel achter dat de drukte van de afgelopen tijd niet ten goede is gekomen aan ons ontspanningsniveau. Tijd om dus meer te ontspannen: met én zonder elkaar.
♥   Een flinke vordering met mijn masteronderzoek – Aangezien ik begin juni een week in een strandstoel op Santorini lig, is het voor mij noodzaak om mijn masteronderzoek voor vertrek af te ronden. Althans, de conceptversie. Dat betekent dat ik, samen met twee andere studiegenoten, het coderen van de artikelen wil afronden en het hoofdstuk ‘Resultaten’ wil hebben geschreven. Dit masteronderzoekverhaal klinkt nogal vreemd en wazig, geloof ik. Ik zal het jullie uitleggen. Morgen, beloofd.

Stel jij iedere maand nieuwe uitdagingen voor jezelf op?

Let’s get social!
Bloglovin’InstagramPinterest

21 gedachtes over “My monthly challenges – April

  1. Deisy zegt:

    Wat een prachtige uitdagingen ga je allemaal aan. En moest even lachen om je opmerking van BBG, dat was namelijk wel mijn eerste gedachten (no, not again haha). En ontspannen is altijd goed voor de innerlijke mens hea 😉 Heel veel succes in ieder geval komende maand en ben benieuwd hoe het je af is gegaan. X

    Like

    • Renske zegt:

      Haha, ik vind het echt knap dat er meiden zijn die BBG wél voltooien. Het duurt voor mij gewoon te lang. Twaalf weken, wie verzint het, haha. Misschien ga ik er ooit wel aan beginnen. Maar 30 days shred lijkt me op dit moment echt even wat ‘chiller’ qua lengte! Bedankt! X

      Like

  2. estherleijten zegt:

    Oja ik moet mijn tijdschriften ook echt meer liefde geven, lees meestal de eerste paar blz en dan ben ik er alweer klaar mee hihi. Ik heb toevallig afgelopen maandag nog een workout van 30 days shred gedaan, heerlijk! Veel succes met Rennen met Evy, ben benieuwd hoe het jou afgaat! 🙂 Liefs

    Like

  3. Joyce J zegt:

    Leuk om zo voor jezelf challenges op te stellen. Je hebt mooie dingen uitgekozen! Meer bewegen en veel water drinken zijn doelen die ik voor de komende tijd ook voor mezelf heb opgesteld 🙂

    Like

  4. Sanne zegt:

    Wat een leuk bericht Renske!
    Het komt me echt bekend voor wat je zegt – vroeger dacht ik nooit dat ik te weinig tijd had en nu vind ik het ook vliegen! Het lijkt soms wel alsof ik te weinig tijd heb voor alles wat ik wil doen, terwijl ik misschien eigenlijk gewoon beter moet plannen..
    Mooi lijstje heb je gemaakt!
    En tof dat je schrijft dat je de 30 day shred wil gaan doen 🙂 ik kan ‘m je aanraden! Als je het leuk vindt kun je er iets over mijn blog over lezen, ik heb er onlangs twee berichtjes over geplaatst met wat tips en resultaten en nog wat dingetjes. Die BBG van Kayla Itsines heb ik ook al een paar keer voorbij zien komen, vooral op Instagram. Is dat gratis? Mij lijkt op dit moment juist die uitdaging van 12 weken fijn!
    Haha, dat met de tijdschriften herken ik zo erg! Ik heb onlnags een abo genomen op de ELLEeten – z’n prachtig tijdschrift – en ik heb er pas één van de vier uitgelezen.. dat is toch belachelijk? Haha. Ik maak er dus ook geen tijd voor.. stom is dat. Goed punt dus!
    Ik hoop dat je flink gaat ontspannen in april en ik ben benieuwd hoe je dit lijstje ervan af gaat brengen!
    Liefs

    Like

    • Renske zegt:

      Wat een leuke reactie, Sanne! Ik ga gelijk even een kijkje nemen op jouw blog. BBG is helaas niet gratis. Het kost omgerekend ongeveer € 49,00. Mijn tip: probeer met een aantal andere fannatiekelingen de BBG samen te kopen. Ik heb het destijds met vier of vijf andere meiden gekocht. Dat scheelt toch weer. Ook las ik laatst ergens dat het ook op Marktplaats wordt aangeboden. Dus ik zou die twee opties proberen. 😉 Succes!

      Like

  5. Anniek zegt:

    Goede doelen heb je gesteld! Vooral dat ontspannen zou ik deze maand ook wel een beetje kunnen gebruiken, maar met de toetsweek die eraan zit te komen gaat dat toch lastig worden denk ik… Gewoon nog eventjes knallen, en daarna weer lekker rustig aan doen 🙂 Fijne maand, ik hoop dat het een beetje mag lukken met je doelen! X

    Like

Geef een reactie

