Mijn AH-moestuintje #2

Het is alweer een tijd geleden dat ik schreef over mijn AH-moestuin. Wat een leuk project! En spannend ook. Want wanneer kunnen we van de eerste verse groenten uit eigen tuin genieten? Vandaag laat ik jullie de voortgang zien van mijn plantenkinderen. Kijk je met me mee?

Gelukkig bestaat de Raad voor de Plantenkinderberscherming niet. Mijn plantenkinderen waren mij dan zeker afgenomen. O, wat kan ik een slechte plantenmoeder zijn! Plantenoma (lees: mijn moeder) moest regelmatig ingrijpen en ze voorzien van wat drinken. Vorige week donderdag zag ik dat het hoog tijd werd om mijn plantenkinderen te verhuizen naar een groter huis. Een week later – tja, shame on me! – heb ik ze dan eindelijk verpot. Met het zonnetje op mijn gezicht en alle andere benodigdheden om mij heen ging ik aan de slag.

De spullen die ik heb gebruikt, met uitzondering van de potgrond, zijn allen afkomstig van de Action. Leukheid voor nop! De zinken pot hebben ze in diverse kleuren voor maar € 0,79 per stuk! Ik heb gekozen voor witte en lichtblauwe potten. Wat een vrolijke potjes! Eerst wilde ik alleen witte potten, maar gisteren kwam ik potten tekort. Helaas hadden ze geen witte potten meer, dus ben ik verder gegaan met lichtblauwe potten. O, vrolijkheid! Ik ben blij dat ik deze kleur pot heb meegenomen. Daarnaast vond ik gisteren ook het plantenrek bij de Action voor maar € 9,95. Leuk detail is het krijtbord bovenaan. De witte potten kocht ik dus eerder en tegelijk met deze potten kocht ik ook een aantal plantenstekers met een krijtbordvlak. Leuk leuk! En dat voor maar € 0,25 per stuk! Bij de HEMA heb ik een aantal krijtjes gekocht. Eigenlijk was ik op zoek naar een krijtbordstift, zodat ik het netter kon opschrijven. Heeft iemand toevallig enig idee waar ik dit kan krijgen?

Bij deze een aantal close-ups van mijn lieve plantenkinderen. Maak kennis met Radijs, Kropsla en Wortel.

En dit is het eindresultaat! Lief toch? Volgens mij zijn mijn plantenkinderen best tevreden met hun grotere huis.

Wat vinden jullie van de tuinspullen van de Action?

Let’s get social!
Bloglovin’InstagramPinterest

38 gedachtes over “Mijn AH-moestuintje #2

    • Renske zegt:

      Dank je! 🙂 En klopt wat je zegt! Ik laat ze nog even op deze manier staan, aangezien de wortels nog te teer zijn. Ik heb één plantje al vernield daardoor, terwijl ik het nog zo voorzichtig doe. Mijn schoonmoeder heeft al jaren een moestuin, dus ik heb haar om advies gevraagd. Zij doet het ook vaak op deze manier: eerst inderdaad in een afbreekbaar bakje, vervolgens in een pot en dan in de tuin (op dat moment geeft ze alle plantjes een apart plekje). Dat is ook mijn opzet, hihi. Bedankt in ieder geval voor de tip! Dat wordt gewaardeerd. 🙂

      Like

  1. estherleijten zegt:

    Haha dit artikel is alleen al super leuk door jou enthousiaste manier van schrijven. Plantenoma (are you kidding me hahaha) moest ingrijpen, Renske waar haal je de fantasie vandaan. Ik vind het hoekje super leuk geworden, en nu wel lief zijn voor je plantenkinderen! Liefs

    Like

  2. Deisy zegt:

    Toen ik de eerste foto zag dacht ik: wauw, waar heeft ze die leuke potjes vandaan. Dus ik vind die potjes echt geweldig *rent naar de Action om de spullen in te slaan*… Wat staan je plantjes er trouwens mooi bij zeg, ik ben echt benieuwd hoe zich dit gaat vorderen nog. X

    Like

  3. kim zegt:

    Ah wat ziet dat er leuk uit! Ik heb werkelijk geen idee wat dat verpotten en verspenen en alles is, totaal geen groene vingers. Eigenlijk blijf ik ook in mijn tuin ver uit de buurt van alle planten, bang voor insecten (in het bijzonder spinnen) 🙂
    Máár zo een moestuintje vind ik echt tof. Ik laat mijn moeder al het (zware) werk doen!

    Like

  4. anewgirlsblog zegt:

    Dit staat zo leuk!! Ik heb een broccoli plantje maar die ziet er nog niet echt uit als een broccoli haha. Ik hoop dat hij nog goed gaat groeien

    Like

  5. Femke Blommaert zegt:

    Aw, het ziet er echt superlief en schattig uit! Altijd als ik een dag weg ben, bel ik mijn moeder in paniek op om te vragen of ze mijn plantjes water wil geven, haha. Ze staan nog niet in van die leuke potjes tho.

    Like

  6. Sandra zegt:

    Wat ziet dit er súper leuk uit zeg! Die leuke potjes en dat rek zo bij elkaar. Als ik dit zie dan wil ik dit ook, alleen vrees ik het ergste met mijn totaal-niet-groene-vingers. Bij mij gaan zelfs cactussen dood… Haha. Leuk artikel heb je geschreven! Ik vind dat je een leuke manier van schrijven hebt. (:

    Like

Geef een reactie

