Dagje Amsterdam: shoppen, lekker eten & ANNE

Maandag vertelde ik jullie dat ik zaterdag heb genoten van een dagje Amsterdamse drukte. Vandaag deel ik deze gezellige dag, waarvan ik samen met mijn moeder heb genoten, met jullie. Bereid je voor op veel food- en itemfoto’s. Sorry, geen mooie grachtfoto’s. Oeps. Kijk je mee?

De dag begon op zijn Hollands: doei stralend blauwe lucht, hallo grijze regenlucht! Eenmaal in de trein viel ons de grote drukte gelijk op. En dat om 8.00 op zaterdagmorgen. Waar gaan al die mensen heen? Leer mij kennen: ik ben érg nieuwsgierig, ha. In onze coupé was een groepje Duitse vrouwen duidelijk aanwezig. Ooit Duitsers zacht horen praten? Ik in ieder geval nog niet. Ik vind het zelfs ‘eng’ als ze zacht praten. Dat geeft een bepaald intimiderend tintje aan hun taaltje. Brrr… Enfin, de dames praatten hard, lachwekkend hard zelfs. Eén ding was duidelijk: de dames hadden schik. En wij door hen! Goed begin van de reis dus!

In Amsterdam aangekomen startten we onze shoptrip bij de Bijenkorf. Daar speurde ik tussen de kookboeken op zoek naar het kookboek van Leonie ter Veld. Gevonden! Ik kijk er nu al naar uit om er heerlijke recepten uit te koken. De te gekke thermosbeker zag ik staan toen ik de Bijenkorf uit wilde lopen. I’m in looove! Oké, eerst even verder kijken.

Na de Bijenkorf liepen we Forever 21 binnen. Ik was er nog nooit geweest, maar hoorde er goede verhalen over. Eerlijk? Ik ben echt niet te spreken over deze winkel. Wellicht dat ik eens een online bestelling moet plaatsen. Ik was namelijk op zoek naar een fleurig zomerjurkje, maar met mijn maat is dat een behoorlijke opgave! Heel fijn: grote borsten, smalle taille en brede heupen. Zoek daar maar eens een jurkje voor, ha! Nadat ik vele kledingstukken had gepast en lang twijfelde over twee jurkjes (welke beiden smaller moesten worden gemaakt aan de bovenzijde), verliet ik met lege handen de winkel. Honger! Sorry, mam… Trek! Op naar La Place. We hadden namelijk zin in één van hun heerlijke smoothies. Ik koos voor een mango-lemongrass smoothie en een foccacia met kippesto. Verrukkelijk! Mijn moeder koos voor een aardbeiensmoothie en een foccacia met tonijn. We hebben genoten van deze lekkere lunch!

Onze trip werd vervolgd. Bij de Big Bazar kocht ik een heel fijn nekkussen voor in het vliegtuig. De vlucht naar Santorini vertrekt namelijk op een zeer niet-humaan tijdstip: 5.00. Echt wel dat ik mijn slaaptekort van die nacht in ga halen in het vliegtuig! Bij de Xenos kocht ik vier verschillende servetten. Ze zijn zo leuk! Onze volgende stop was de Flying Tiger. Daar kocht ik twee mokken en een kokosreep. Ik vind de mokken zo vrolijk! En ze drinken ook nog eens hartstikke fijn. Noemen ze dit nu een egoïstische win-winsituatie? Haha.

Bij de Flying Tiger kwam ik ook deze parel tegen. Wat een beauty! Vroeger wilde ik áltijd zo’n grote lolly op de kermis of in een pretpark. Of een zuurstok. Yummy! Helaas mag ik dit voorlopig niet eten. Dat geldt trouwens ook voor de lekkere kokosreep die mij continu aankijkt… Vind je mij vaag? Ik snap het wel hoor. Morgen geef ik uitleg!

Rituals en The Body Shop. Geef mij een product (meer mag natúúrlijk altijd, haha!) van één van beide winkels en ik ben blij. Ik heb goede – of is ‘lekkere’ beter? – verhalen gelezen over de lijn ‘Fuji Green Tea’. Dat wilde ik zelf graag ervaren en eraan snuffelen. En ja, ik ben verkocht! Sinds zaterdag ben ik trotse eigenaresse van de bodyscrub en -butter van deze lijn. Op weg naar de kassa viel mijn oog op de vormgeving van deze handcrème. Alleen door de vormgeving ging mijn hartje al sneller kloppen. En de geur: goddelijk! Meenemen dus. En ik heb al zo veel handcrèmes…

Mijn gezichtsmasker was op en mijn poeder is onhandig voor op vakantie. Een goed excuus om een nieuw gezichtsmasker en een praktische poeder te kopen. De poeder kocht ik bij de Kruidvat en het gezichtsmasker bij… Lush! Daar maakte ik trouwens ook de grootste blunder van de dag. Eén van de medewerkers sprak alleen Engels en geen Nederlands. Heel stom: dat hoorde ik al aangezien hij Engels sprak met een collega. Vervolgens spreekt hij mij in het Engels aan en ik zeg doodleuk in het Nederlands (en véél te vrolijk): “O, ik spreek gewoon Nederlands hoor!” Oeps. Gelukkig kon hij erom lachen en heeft hij me heel vriendelijk geholpen.

Ik had nog een cadeaubon en dus wordt een lipstick van M.A.C. ineens een stuk aantrekkelijker om ‘even’ te kopen. Ik koos voor Faux. Een lipstick dat erg geliefd is! Gelukkig hadden ze hem nog en mocht ik de lipstick van de vriendelijke jongeman testen. “Hij staat je geweldig!” Oké. Ik vind hem inderdaad mooi. De volgende keer ga ik voor Flamingo. Die vind ik ook prachtig! Ik heb trouwens maar twee of drie ‘knallende’ lipsticks. Stiekem vind ik knallers een beetje eng en dus houd ik het vaak safe.

Na het shoppen genoten mijn moeder en ik van een welverdiende zitplaats op het terras. Helaas vielen er regendruppels naar beneden en begon het harder te waaien. Dan is de keuze snel gemaakt: volksverhuizing naar binnen! Daar genoten we van een heerlijke kop warme chocolademelk, een appeltaartje voor mijn moeder en een cheesecake voor mij. Serieus, héérlijk! Tijdens ons ‘rustmoment’ – wat overigens geen overbodige luxe was – besloot ik de thermoskan van de Bijenkorf tóch te kopen. Happy girl!

Tot dit moment had ik nog geen enkel kledingstuk gekocht. Best knap! Maar daar waren ineens de Vero Moda en de WE… Bij de Vero Moda kocht ik een fleurig jurkje – jaaa, missie toch geslaagd! – en een gehaakt vestje / giletje. Ik paste ook een maxidress, aangezien ik daar al enige tijd op jaag. Maar helaas, ook deze was te kort. Lang leve lange benen! 😉 Bij de WE zag ik twee leuke tops, waarvan ik er eentje mee heb genomen. Zo’n lekkere zomerse top!

Nadat mijn ‘jurkjesmissie’ toch was geslaagd, liepen we richting de Humphrey’s. Wat kun je daar heerlijk eten! In Groningen en Utrecht ben ik er al eens vaker geweest. Genieten! En wat een service! We gaven aan uiterlijk 18.45 weg te moeten en dat is gelukt. Ondanks de drukte wisten ze ons perfect te bedienen. Dat was zeker een bedankje waard! Mijn moeder en ik namen trouwens toevallig hetzelfde voor- en hoofdgerecht. Als voorgerecht kozen we allebei voor de rundercarpaccio. Ooo, love it! En als hoofdgerecht kozen we voor de gegratineerde maïskipfilet met mozzarella, tomaat en basilicum. Yummy!

En toen was daar het moment om ons richting Theater Amsterdam te begeven. We keken hier allebei de hele dag al naar uit. Vanuit het centrum liepen we naar het station waar onze bus zou vertrekken. En natuurlijk lopen we als twee domme miepen het halve station door de bordjes ‘bus’ volgend. Uiteindelijk bleek onze bus op de plek te vertrekken waar wij ons leven hadden gewaagd door over te stekken. Oké. Niemand die dit weet, ha. De bus stopte lekker dichtbij het theater, waardoor we maar een ruime minuut hoefden te lopen. Arme voetjes! Dit is trouwens de enigste foto van één van Amsterdam haar (of is het een jongetje?) prachtige gebouwen. Oké, op een mislukte foto van de Bijenkorf na.

Een super lieve man en vrouw hebben een foto van ons gemaakt. Dat hoort er natuurlijk een beetje bij. 🙂 We hebben genoten van een fantastische voorstelling en perfecte service! Wauw, wauw, wauw! Als je nog niet naar ANNE bent geweest, moet je zeker gaan. Het is werkelijk te mooi om te missen! Het decor, de fragmenten uit het dagboek, de foto’s en audiofragmenten uit de Tweede Wereldoorlog… Over ieder detail is nagedacht. De voorstelling is nog tot en met juni 2015 te zien. Hopelijk wordt de voorstelling langer verlengd, zodat mijn lieve G. en ik er (weer) naartoe kunnen. Dat vind ik het namelijk zeker waard!

Het was echt een topdag! Genoten van de mooie gebouwen, de gezellige drukte en de prachtige voorstelling! O ja, kleine opmerking… Mijn geldboompje wilt nog steeds niet groeien hoor! Ik was in het bezit van een aantal cadeaubonnen en dat scheelt toch een heleboel eurootjes!

Ga jij wel eens naar musicals / voorstellingen? Ben jij al naar ANNE geweest?

Let’s get social!
Bloglovin’InstagramPinterest

26 gedachtes over “Dagje Amsterdam: shoppen, lekker eten & ANNE

  1. Esther zegt:

    Mehhhhh door dit krijg ik zoveel zin om te winkelen en laat ik nou net vrijdag naar Amsterdam gaan (you know haha). Je dag met je mama ziet er echt super tof uit! En jullie avond eten nom nom nom! Nog tips waar ik vrijdag écht heen moet? Liefs

    Like

    • Renske zegt:

      Haha! Tips? Ik heb werkelijk even géén idee! Flying Tiger is sowieso leuk om even te snuffelen. En in de Bijenkorf voel ik me altijd een beetje een prinsesje tussen al die mooie spullen. Jammer dat mijn geldboompje maar niet wilt groeien, haha. X

      Like

  2. pastelbysabrina zegt:

    Ahh wat heb je super lekker gegeten hmm! Ik vind de Forever 21 trouwens ook niet zo boeiend, snap niet wat mensen eraan vinden haha. Liefs Sabrina

    Like

  3. kim zegt:

    Ah dat klinkt als een hele fijne dag! Wat een leuke spulletjes heb je gekocht zeg 🙂 Die musical lijkt me indrukwekkend. Zelf ga ik eigenlijk nooit naar musicals, de laatste was toen ik 17 was met een vriendin: Dirty Dancing. Vond ik een tegenvaller!

    Like

    • Renske zegt:

      Absoluut! 🙂 En wat je de vorige keer zei (op het artikel omtrent tips voor Amsterdam) klopt. Je moet echt een diehard shopper zijn in de Kalverstraat, haha. We konden over de koppen lopen, maar gelukkig hadden we ons erop in gesteld. X

      Like

  4. Romi zegt:

    Hoiii!
    Ik heb even een vraagje.. Mijn moeder en ik zijn ook van plan om naar de musical Anne te gaan, maar overal staat dat het vanuit de bussen nog 20 minuten lopen is! Welke bus hebben jullie gepakt als ik vragen mag?
    X!

    Like

    • Renske zegt:

      Hoi Romi,

      Ik weet zo niet meer welke bus wij hebben gepakt, dat staat wel op de website van het theater. 😉 Maar het is maar een paar minuutjes lopen. De laatste halte van de bus, is het theater. Dus gewoon even aan de chauffeur vragen.

      Veel plezier!

      Like

Geef een reactie

