My monthly challenges – Mei

In mei leggen alle vogels een ei. Jeetje, time flies! Het is alweer mei! Vorige maand heb ik vijf uitdagingen voor mijzelf opgesteld. Hoe is het mij de afgelopen maand vergaan? En heb ik alle doelen behaald? Kijk mee naar de uitdagingen van vorige maand en de nieuwe uitdagingen voor de komende maand!

In april ging ik vijf uitdagingen aan. Ik vertel jullie per uitdaging of ik het wel of niet heb behaald en of ik het eventueel meeneem naar de komende maand.
♥   Meer bewegen – Daar kan ik gelijk een duidelijk antwoord op geven: niet behaald! De laatste weken heb ik veel buikpijnklachten, dat sporten er gewoonweg niet in heeft gezeten. Deze uitdaging neem ik zeker mee naar de komende maand.
♥   Voldoende water drinken – Hoera! Dit is gelukt! Ik heb een handige app ontdekt, namelijk ‘Water your body’, waarmee het makkelijk bij te houden is hoeveel ik drink. Dit ga ik dan ook doorzetten, want mijn telefoon heb ik (bijna!) altijd wel bij de hand.
♥   Mijn vergeten stapel tijdschriften een beetje liefde geven – Dit was letterlijk en figuurlijk een uitdaging voor mij. Ik wilde tien tijdschriften verslinden. Nou, volgens mij ben ik tot maximaal drie tijdschriften gekomen, oeps. Tien is ook wel een heel optimistisch getal, haha. Deze uitdaging laat ik voor nu even links liggen. Wie weet gebeurt het wel ‘vanzelf’.
♥   Ontspannen, ontspannen, ontspannen – ‘Ontspannen’ was het toverwoord van april. Uhm… Niet dus. Ik heb heus wel ontspannen, maar door mijn buikpijnklachten maakte mijn lichaam het ontspannen moeilijk. Dit komt wel weer, daar geloof ik in. Iedere dag plan ik sowieso een rustmoment waarop ik iets ontspannends móet doen van mijzelf. En dat werkt prima!
♥   Een flinke vordering met mijn masteronderzoek – Dit is een uitdaging die, door verschillende omstandigheden, niet is behaald. Het coderen van de gevonden artikelen zit er bijna op. In de maand mei worden we dan ook nog erg druk voor onze masteronderzoeken. Aanpoten geblazen, inclusief nachtwerk!

Ik zou willen dat ik meer uitdagingen had behaald, maar door mijn gezondheid zat het ook enigszins tegen. Ach ja, een nieuwe maand, nieuwe kansen! 🙂

In mei ga ik in ieder geval de volgende vijf uitdagingen aan:
♥   Meer bewegen – Een uitdaging van de vorige maand. Ik heb besloten niet zo intensief te sporten als ik zou willen. Er mogen echt nog wel wat kilootjes af voor de vakantie, maar dat is gewoon niet realistisch. Daarom heb ik besloten om op mijn eigen tempo te sporten: krachttraining, hardlopen en yoga. Yoga schijnt namelijk ook goed te zijn voor bepaalde gezondheidsklachten.
♥   iPhone opruimen – Serieus, mijn iCloud klaagt continue over te weinig opslagruimte. Sorry, schatje, je bent gewoon een beetje vol. Wat wil je ook met ruim 2.500 foto’s! Tijd om een grondige schoonmaak te houden. Niet alleen in mijn foto’s, ook onder de vele apps die op mijn iPhone staan. Driekwart gebruik ik niet eens, geloof ik. Hetzelfde geldt eigenlijk voor mijn laptop, maar dat wordt een beetje te veel van het goede, haha. Mijn iPhone ordenen is al een mooie uitdaging op zich!
♥   Duidelijkheid over mijn gezondheid – Niets is onzekerder dan een lichaam dat niet meewerkt zonder dat je daar zelf volledige invloed op hebt. Gisteren schreef ik een artikel over mijn lichamelijke klachten en mogelijke diagnoses. De onzekerheid over wat mijn lichaam mankeert is dan ook sterk aanwezig. Uitputtend aanwezig zelfs. Iedere dag geconfronteerd worden met een buik die doet waar ‘ie zelf zin in heeft… Verre van prettig! Natuurlijk heb ik geen invloed op de snelheid waarin de onderzoeken verlopen. Ik hoop natuurlijk wel dat er aan het einde van de maand in ieder geval in een bepaalde richting kan worden gedacht. Alleen dat zou al een opluchting zijn!
♥   Zomergarderobe – Santorini… Ik kan er alleen nog maar van dromen. Voordat ik het weet, zit mijn vakantie er waarschijnlijk alweer op. Tsja, dat herkent iedereen wel denk ik. 😉 Mijn zomergarderobe moet nog wel worden aangevuld met een paar toffe slippers en een aantal vrolijke zomerjurkjes! Een goede shopmissie, al zeg ik het zelf.
♥   Filmpje hier, filmpje daar – Een tijd terug keek ik regelmatig films, vooral met mijn lieve G. De laatste paar maanden heb ik zelden films gekeken. Of het nu in de bioscoop of lekker knus op de bank is, ik moet en zal deze maand drie films hebben gekeken. Drie moet te doen zijn toch? Dat is minder dan één film per week! Verder ben ik niet zo’n groot rekenwonder hoor. Bij de Kruidvat kreeg ik laatst een actiecode voor twee maanden gratis Videoland. Een mooie gelegenheid om dat eens uit te proberen!

Welke uitdaging stel jij jezelf voor de komende maand?

Let’s get social!
Bloglovin’InstagramPinterest

15 gedachtes over “My monthly challenges – Mei

  1. Iris | Todayslipstick zegt:

    Ah wat vervelend dat je gezondheid tegen zit! Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt en dat het beter wordt. Heel veel succes met je onderzoek als compensatie kan je natuurlijk lekker veel shoppen voor je zomergarderobe!
    Liefs, Iris

    Like

  2. Deisy zegt:

    Wat jammer dat deze maand wat betreft je doelen niet zo is gegaan als je had gehoopt door je gezondheid. Ik hoop voor je dat je deze maand dan ook wat duidelijkheid krijgt: ik begrijp dat onzekerheid verschrikkelijk is, ook omdat je het idee hebt dat je stil staat (en pijn hebt) en dus er niets aan kunt doen. Ik vind het in ieder geval mooi dat je weer nieuwe doelen op stelt voor mei en dat je gewoon doorgaat. Ik weet zeker dat mei een hele mooie maand voor je gaat worden dame. X

    Like

    • Renske zegt:

      Maar natuurlijk stel ik weer nieuwe doelen op! 🙂 De eerste quote die in mij opkwam toen ik jouw reactie las, was: “I believe that tomorrow is another day and I believe in miracles.” X

      Like

  3. Bente zegt:

    Ik heb eigenlijk nog helemaal niet na gedacht over nieuwe doelen voor mei, maar ik wil in ieder geval door blijven gaan met het sporten wat ik nu doe, gaat zo lekker de laatste tijd 🙂

    Zo vervelend van je buik, hopelijk kom je er snel achter wat er nou mankeert!

    Like

  4. estherleijten zegt:

    Vervelend dat het allemaal een beetje tegen zit. Maar je gezondheid is ook belangrijk! Komende maand ga je er weer flink tegenaan hihi. Ik mag mijn tel ook wel eens opruimen want damn haha! Liefs

    Like

  5. kim zegt:

    Vervelend dat je gezondheid in de weg zat! Hopelijk krijg je deze maand wat meer duidelijkheid! Al lijkt het (door je artikel van gisteren, pff voel me net een helderziende als ik dat zeg haha) er inderdaad op dat het een allergie is..
    Mijn mobiel moet ook opgeschoond worden! Kan al een week geen apps downloaden, omdat hij vol is.

    Like

    • Renske zegt:

      Haha, nieuwe gave ontdekt? 😉 Maar dat gevoel heb ik zelf ook. Ik wacht rustig af! Wow, geen apps downloaden? Dat lukt mij wel, maar de iCloud kan geen back-up meer maken, haha.

      Like

  6. Dina zegt:

    Meehh vervelend dat je je niet goed voelde afgelopen maand. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over je gezondheid, het is inderdaad erg vervelend als je niet weet wat er nu precies met je aan de hand is!

    Like

    • Renske zegt:

      Klopt, dat maakt dat je je eigen lichaam niet vertrouwt. Maar gelukkig lijkt het lactosevrije eetpatroon aan te slaan. De buikpijn is aanzienlijk minder! 🙂

      Like

  7. livewithfear zegt:

    Jammer dat sommige dingen niet gelukt zijn vanwege je gezondheid, altijd lastig 😦 Mijn doelen van deze maand zijn te vinden op mijn blogje 🙂

    Like

Geef een reactie

