Mijn geluksmomentjes #3

Ondanks dat het de afgelopen twee weken misschien wat minder gezellig was met mijn lichaam (lees: buik), heb ik zéker wel kunnen genieten van bepaalde momenten! Tsja, wie het kleine niet eert… Benieuwd waar ik de afgelopen twee weken van heb genoten? Kijk gezellig met mij mee!

♥   Een fris Robijnbedje – Niets is fijner dan een fris opgemaakt bed! Het liefste val ik iedere avond in slaap in een bedje dat naar Robijn ruikt. Heerlijk! Ik heb altijd het idee dat ik dan sneller in slaap val dan normaal. En geloof me, ik ben net een Formule 1-coureur wat betreft in slaap vallen. Waarschijnlijk zit het dus gewoon tussen mijn oren, ha. Kennen jullie dit ‘Robijngevoel’?
♥   De lente ruiken – Een aantal dagen geleden kwam ik ’s avonds buiten en rook ik de lente. Wat een fijne geur zeg! Misschien word ik nu echt voor gek verklaard door sommigen van jullie. Ik hoor jullie al denken: “Lente ruikt toch niet?” Ja hoor! In mijn beleving heeft ieder seizoen, vooral de lente en de zomer, een eigen geur. Heerlijk om ’s avonds buiten te zijn en de geur van de slapende bloesem en het in slaap vallende gras te ruiken!
♥   Idiotenritus – Bestaat dat woord? Zo niet, pleit ik bij deze dat het woord wordt opgenomen in de Dikke van Dale! Ik heb namelijk wel vaker last van ‘idiotenritus’ . De stempel ‘idioot’ krijg ik soms meermaals per dag opgeplakt. Nou en, ik ben er trots op! Anderhalve week geleden was ik op visite bij mijn zus (lees: twee deuren binnenshuis verder). Ze had muziek op staan en ik vond het schijnbaar nodig om mij in één van mijn idiote buien te begeven. Ik heb als een idioot – tsja, stempeltje? 😉 – door de kamer van mijn zus gedanst. Eigenlijk was het geen dansen te noemen, aangezien het volledig uit de maat ging. Vervolgens wees mijn zus mij op het feit dat de buren aan de andere kant van het weiland wellicht wel eens konden zien dat ik in een vergevorderd stadium van idiotenritus zat. Foutje!
♥   De geur van de eerste barbecue – Afgelopen maandag was het natuurlijk Koningsdag, wat ik overigens niet heb gevierd. Mijn lieve G. en ik hadden bij mij thuis het rijk voor ons alleen. Dat betekende dus ook dat wij onszelf moesten voorzien van een maaltijd. Halverwege de middag kwam G. met het idee om te gaan barbecueën. Topplan! We sjeesten naar de winkel om het een en ander in te slaan. Het zonnetje was inmiddels wat koeler geworden, waardoor ik met een dikke jas in de tuin zat. Maar dat maakte het niet minder lekker! En dan die geur… Yummy! Ik krijg er altijd spontaan trek van als ik een barbecuegeur ruik.
♥   Santorini is écht officieel – Ik ben iemand die alles wat ik moet doen opschrijf. Zo ook het betalen van de vakantie. Wow, ik was dit keer gewoon bijna te laat! Niets voor mij en gelukkig weet mijn vriendinnetje C. dat. We hebben er dan ook hard om moeten lachen, nadat ik was bekomen van een driedubbele hartaanval en de betaling had voltooid. Zes dagen voor de einddatum van de betalingstermijn. Zo, wat een mazzel! Maar we kunnen gaan! Om precies te zijn vliegen we over 5,5 week al ergens boven Griekenland, klaarmakend voor de landing. Hoera!
♥   Goede sollicitatieflow – De uitnodigingen voor sollicitatiegesprekken vliegen mij om de oren. Enorm fijn! Ik besef mij dat het solliciteren naar een baan mij waarschijnlijk minder gemakkelijk af zal gaan. Ik bedoel, de grote jongens (lees: ervaren gedragswetenschappers) solliciteren zich wellicht ook in de rondte op zoek naar een baan. Zie daar maar eens als ‘broekie’ tussen te komen. Voor nu geeft deze sollicitatieflow een uitermate fijn gevoel! Ik hoop spoedig een sollicitatie-update te kunnen schrijven.
♥   Dagje Amsterdam – Vorige week zaterdag – jeetje, was dat echt al vorige week?! – genoot ik samen met mijn moeder van een dagje Amsterdam. Genieten om samen op stap te zijn en te doen waar wíj zin in hebben! De mensen om ons heen, het drukke leventje in Amsterdam, de toeristen, de winkeltjes, de vele eettentjes, de mooie grachten en natuurlijk de prachtige gebouwen. Van ieder klein detail heb ik kunnen genieten!
♥   Langer licht – Summer is coming! Hoe fijn is het dat het ’s avonds lekker lang licht is? Niet alleen om langer van de mooie natuur te kunnen genieten, maar de gordijnen ver na het avondeten pas dichtdoen, is natuurlijk ook een dik pluspunt! O ja, en natuurlijk om ’s avonds nog even foto’s te schieten voor mijn blog, ha! De temperatuur moet nog even stijgen en dan kunnen we ’s avonds weer heerlijk genieten van lange terrasavonden.
♥   Durven luisteren naar mijn lichaam – Afspraken cancelen is iets wat totaal niet mijn hobby is en ook nooit zal worden. Ik heb haat aan afspraken afzeggen. Niet als een ander het overkomt, aangezien er vaak begrijpelijke redenen voor zijn. Maar als ik zelf een afspraak moet afzeggen, voel ik mij ontzettend bezwaard. Toch heb ik de afgelopen weken naar mijn lichaam geluisterd. Mijn lieve vader zegt immers altijd “Boem is ho”. En bij mij was het bijna letterlijk boem. Bijna letterlijk kieperde ik onderuit, maar gelukkig voelde ik de flauwte aankomen en kon ik het voor zijn. Het feit dat ik een hekel heb aan afspraken afzeggen is natuurlijk geen geluksmoment, maar het durven luisteren naar mijn eigen lichaam en merken dat ik ervan opknap natuurlijk wél!
♥   Beautygloss party – Velen zullen Mascha Feoktistova wel kennen, bekend van Beautygloss. Dit weekend vindt de vijfde editie van haar eigen party plaats. Super tof! Ik was er nog niet eerder geweest en samen met vier andere meiden besloten we om naar de 18+-party te gaan, welke gisteren plaatsvond. Het was echt ontzettend leuk! Ik heb er tevens lieve Esther kort ontmoet. Wat een leuke meid! 🙂

Jullie zien het. Ondanks dat ik mij niet helemaal tiptop voelde, heb ik wel geprobeerd te genieten van ieder geluksmoment. En volgens mij is dat heel goed gelukt! Ik weet helaas niet van wie de volgende quote is, maar ik vond hem toepasselijk bij dit artikel. Mocht je weten van wie deze quote is, dan hoor ik het graag, ha!

Being happy doesn’t mean everything is perfect. It means you’ve decided to look beyond the imperfections.

Hoe probeer jij van de kleine (én grote) momenten te genieten?

Let’s get social!
Bloglovin’InstagramPinterest

18 gedachtes over “Mijn geluksmomentjes #3

  1. estherleijten zegt:

    Ik word altijd blij om zulke artikels te lezen. Idiotenritus haha. Ik ben benieuwd of het bestaat en of het nu opgenomen wordt in de Dikke van Dale. Ik vond het ook super leuk om jou te ontmoeten! Je bent echt een toffe meid, snel meeten. Liefs

    Like

  2. kim zegt:

    Haha, ja ik word ook zo blij van een fris bedje! Alleen vind ik het opmaken altijd zo vervelend om te doen. Lente ruiken vind ik heel normaal. Ik ruik het altijd als het heeft geregend, mensen kijken mij dan ook raar aan!
    Ah goed dat je ondanks je vervelende buikje alsnog zoveel leuke dingen hebt kunnen doen 🙂 Leuk dat je Esther hebt ontmoet!

    Like

    • Renske zegt:

      Haha, een bed opmaken is inderdaad ook niet mijn hobby. O jaaa, ik weet precies welke geur je bedoelt! Dat is heerlijk! Weet je dat dat zelfs een naam heeft, die geur: petrichor. Dat kwam ik laatst een keetje op Instagram tegen!

      Like

  3. Merel zegt:

    Ik wil ook super graag een keer naar de BG Party! Helaas kon ik dit jaat niet gaan maar als ik zou gaan zou ik naar de 18+ party gaan, net als jij. Lekker he de geur van barbecue!

    Like

  4. Sophie zegt:

    Oh een fris bedje! Dat zou ik nu wel willen. Helaas zie ik hem pas om 6u morgenvroeg aangezien we helemaal naar Belgie gaan met de AH….. vermoeeiend maar vast leuk!

    Like

Geef een reactie

