Tijd voor een theemoment: prioriteiten stellen

De oplettende lezer heeft het vast al wel door: ik post minder artikelen. Laat staan dat er enige regelmaat in te vinden is, behalve het artikel op maandag (‘Mijn kiekjes’). De titel van dit theemoment zegt het eigenlijk al: ik heb prioriteiten moeten stellen. Ik deel vandaag de vier grootste prioriteiten die ik heb moeten stellen. Lees je mee?

Het liefste doe ik nú de uitvinding van de eeuw, namelijk de tijd stil laten staan, maar zelf wel door kunnen gaan zónder moe te worden uiteraard! Ik wil eigenlijk alles tegelijk en zo veel mogelijk doen in een te korte tijd. Ik probeer zo veel mogelijk uit het leven te halen, maar dat is natuurlijk hartstikke onrealistisch als je te veel hooi op je vork neemt. Hoe moet ik namelijk zo veel mogelijk uit het leven halen als ik continu moe, zwak en misselijk ben? Uhm… Niet! Ik loop dus keihard tegen een muur aan waar met grote graffitiletters ‘Renske, prioriteiten stellen!’ op staat. Uiteraard wel in mooie, sierlijke letters en met vrolijke kleurtjes, ha! Tsja, in één dag zit nog steeds maar 24 uur, 1.440 minuten en 86.400 seconden. En o ja, tussendoor moet ik natuurlijk ook nog kunnen slapen, haha.

Mijn masteronderzoek
Hetgeen dat op dit moment echt het belangrijkste is, is mijn masteronderzoek. Het liefste lever ik mijn conceptversie in voordat ik op vakantie ga. Of dat realistisch is, weet ik nog niet. Ik hoop het! Dat scheelt mij namelijk weer een hoop gestress na de vakantie. Na het inleveren van zo’n conceptversie is het namelijk vaak een kwestie van de feedback verwerken tot een goed geheel. Dat kost een stuk minder tijd én energie dan de conceptversie afschrijven om vervolgens nog de feedback te verwerken. In welke fase ik mij op dit moment bevind qua masteronderzoek? Op dit moment ben ik bezig met het analyseren van de codering. Oftewel, ik ben bezig met het hoofdstuk ‘Resultaten’. Zodra het analyseren achter de rug is, kan ik daadwerkelijk dat hoofdstuk schrijven. Daarna dien ik nog de conclusie en discussie, samenvatting en het dankwoord te schrijven. Oftewel, genoeg werk aan de winkel!

Mijn gezondheid
Wellicht zijn de meesten van jullie al op de hoogte dat mijn gezondheid op dit moment niet helemaal top te noemen is. Mentaal gaat het prima hoor, hoewel het fysieke gebeuren behoorlijk slopend werkt. De vreselijke buikpijn is inmiddels teruggebracht tot een acceptabel niveau. Helaas ervaar ik nog wel dagelijks buikpijn, maar deze is een stuk liever en vriendelijker dan de buikpijn vóór mijn lactosevrije dieet. ‘Helaas’ heb ik van de huisarts te horen gekregen dat mijn bloedwaarden – ik heb bloed moeten afstaan voor een aantal onderzoekjes, waaronder coeliakie (glutenintolerantie) – normaal zijn. Ik hoor je denken: hoezo helaas? Eigenlijk was dit een behoorlijke teleurstelling en moest ik mijn tranen in bedwang houden. Niet dat ik graag coeliakie of iets anders wil hebben, integendeel! Het feit dat ik op dit moment nog niet wijzer ben over het zeurgedrag van mijn lichaam, maakt het toch enigszins onzeker. En ja, dat houdt mijn hersenen aan het kraken en piepen! Mijn energieniveau is nog steeds niet zoals het hoort te zijn en dus ben ik veel uitgeput. Máár ik geef de moed niet op! Er moet en zal duidelijkheid komen en qua energie… Ach, ik probeer zo veel mogelijk door te zetten, want het woordje ‘opgeven’ komt niet voor in mijn woordenboek (zullen we het maar de Dikke van Renske noemen, ha).

Mijn lieve G.
De laatste tijd, maar vooral de komende weken, probeer ik zo veel mogelijk tijd met mijn lieve G. door te brengen. Hij vertrekt begin juni met een aantal vrienden op motorvakantie en ik vertrek een aantal dagen later met een vriendin naar Santorini. Hierdoor zien we elkaar twee weken niet. We zijn nog nooit – oké, ik lieg: voor onze relatie natuurlijk wel, haha – zo lang zo’n eind verwijderd geweest van elkaar! Uiteindelijk denk ik dat ik er meer moeite mee zal hebben dan mijn lieve G. Tsja, die Friese nuchterheid helpt hem wel door de dagen heen. Ik ben dan ook blij dat ikzelf ook op vakantie ga, zodat ik in ieder geval geen tijd heb om een hele dag aan G. te denken. En op die manier kan ik hem natuurlijk ook jaloers maken met prachtige vakantiekiekjes. Ooo, ben ik nu heel erg bitchy? In ieder geval proberen we zo veel mogelijk tijd samen door te brengen. Dat is eigenlijk nog knap lastig met die drukke schema’s van ons!

Tijd voor ontspanning
Door de drukte omtrent mijn masteronderzoek en de onzekerheid omtrent mijn gezondheid besef ik des te meer hoe fijn ontspannen kan zijn. Nu hoor ik jullie denken: “Zie jij bloggen dan niet als ontspanning?” O, absoluut wel! Alleen het feit dat ik al een groot deel van de dag naar mijn laptop loop te staren, zorgt er wel voor dat ik aan het einde van de dag geen beeldscherm meer kan verdragen! Daarnaast probeer ik weer meer te bewegen, zodat ik mijn conditie verbeter. En de voorbereiding voor mijn vakantie is ook een manier van ontspannen op dit moment. Het is niet zo dat ik ontzettend veel voor te bereiden heb. Het is natuurlijk geen rondreis of iets dergelijks, ha. Maar mijn lichtgevende melkflessen durf ik niet zonder een zonnebankkuurtje in de Griekse zon te dumpen. Gelukkig heb ik het geluk dat mijn ouders een zonnebank hebben, waardoor ik de deur niet uit hoef!

Jullie hebben het vast wel in de gaten: ik ben gewoon een ‘beetje’ druk, hihi. Afgelopen donderdag kreeg ik een appje van een vriendin dat het weer hoog tijd wordt om te borrelen. Hoe vervelend is het om te melden dat ik pas na mijn vakantie weer tijd heb om te borrelen? En het is echt hoog tijd om weer eens gezellig bij te kletsen onder het genot van een wijntje, aangezien er op dit moment vele toffe veranderingen gaande zijn in het leven van haar en haar vriend! Dus lieve E. – ik weet dat je regelmatig een blik werpt op mijn blog, haha – die borrel komt er zeker!

Op dit moment weet ik dus niet exact wanneer er artikelen online komen. Wat ik wel weet is dat ik genoeg leuke en gezellige inspiratie voor vele artikelen heb! Op dit moment zit mijn koppie gewoon even vol en hoop ik dat ik de komende week wat meer tijd en rust kan vinden om te bloggen. Ik mis het! Morgen zal er in ieder geval een nieuwe ‘Mijn kiekjes’ online komen. En verder… Ik weet het gewoon niet. 😉 Indien ik overdag voldoende tijd kan stoppen in mijn masteronderzoek en nog de puf heb om een beeldscherm voor mijn neus te plaatsen, zullen er zeker nog wat artikelen online komen. Wil je zeker weten dat je niets mist? Volg mijn blog dan via Bloglovin’!

Vind jij het, net als ik, moeilijk om prioriteiten te stellen?

Let’s get social!
Bloglovin’InstagramPinterest

20 gedachtes over “Tijd voor een theemoment: prioriteiten stellen

  1. kim zegt:

    Ah lieve Renske, ik snap dit echt helemaal. Ik zit nu een beetje in dezelfde situatie. Alleen is ‘mijn masteronderzoek’ bij mij ‘mijn studie’ en ‘mijn lieve G.’, ‘mijn lieve T.’

    Alle vier de dingen die je opnoemt zijn ook prioriteten. Bloggen is super leuk, maar ik merk dat het ook vermoeiend is.
    Gisteren had ik het er ook met mijn vriend over. Nu ik blog, doe ik veel minder ‘enge’ dingen om beter te worden. Dus ik ga ook op zoek naar een balans!

    Like

    • Renske zegt:

      Wat een lieve reactie, Kim! Ik hoop dat jij ook een goede balans gaat vinden in het doen van ‘enge’ dingen, het bloggen, de studie, jouw vriend (alsof het een voorwerp is, haha!) en de overige vrije tijd. X

      Like

  2. estherleijten zegt:

    Prioriteiten stellen is niet leuk maar soms wel nodig helaas. Je doet het goed meid echt! Je masteronderzoek is even het belangrijkst en daar ben je veel en goed mee bezig! Heel veel succes nog de komende tijd en als je nog eens je frustratie kwijt wilt mag je me altijd appen he! Ik zie je 18 juni! Liefs

    Like

  3. Kim zegt:

    Prioriteiten stellen is zeker moeilijk, maar zoals je volgens mij ook hebt gemerkt wel onwijs belangrijk… Het zou fijn zijn als alles kon hè? Oneindige hoeveelheid tijd en energie? Maar zo is het helaas niet… Dus het is belangrijk goed te kijken naar wat haalbaar is en wat goed voor je is.
    Succes meis!
    Liefs

    Like

    • Renske zegt:

      Dat zou echt ideaal zijn! Maar of het dan nog leuk is als je oneindig veel tijd en energie hebt? 😉 Voor een weekje zou dat wel even welkom zijn, haha! Lief van je, dank je! X

      Like

  4. livewithfear zegt:

    Wat vervelend dat de buikpijn nog niet over is! En heel begrijpelijk dat je wil dat er toch iets mis is. Dan weten ze in ieder geval wat er gedaan kan worden. Je hebt er ook niets aan als continue alles goed is, want dan worden je oorzaken nog niet achterhaald. Hopelijk gaat het snel beter!

    Like

    • Renske zegt:

      Inderdaad, op dit moment is het gewoon gissen wat het is. En ‘zelf dokteren’ wordt niemand beter van natuurlijk. Ik ben al lang blij dat de buikpijn in veel mindere mate en minder pijnlijk aanwezig is, zodat ik toch enigszins normaal kan functioneren, hihi.

      Like

  5. artisticstateofmind zegt:

    Heel veel succes met je onderzoek! Zoiets kost veel tijd en energie! Ik begrikp hoe moeilijk t is om zo lang weg te zijn, als ik een weekend zonder mn vriend ben vind ik het al verschrikkelijk. Maar gelukkig ga je wat leuks doen! Ik wou dat ik dqt kon zeggen!

    Like

    • Renske zegt:

      Dank je! Het kost inderdaad veel tijd en energie, maar ik krijg er gelukkig weer veel kennis voor terug. Inmiddels ben ik er trouwens wel aan gewend dat mijn vriend en ik elkaar soms bijna een week niet zien of tussendoor maar een kort moment. Maar zo lang een paar duizend kilometer uit elkaar hebben we nog niet eerder gehad, haha. Ach ja, daarna wel weer voor twee weken gespreksstof, haha!

      Like

  6. Lieke zegt:

    Heel goed dat je prioriteiten stelt. Bloggen is leuk, maar geen MOET! Het moet wel Leuk blijven.

    Wat ontzettend vervelend dat je nog geen vinger op je klachten kan leggen. Dat maakt je zo onzeker en de ergste dingen spelen Door je hoofd. Ik ken inmiddels dat gevoel..Hopelijk heb je vlug uitsluitsel!

    Like

    • Renske zegt:

      Het nadeel is dat bloggen zo leuk is, maar mijn ogen het beeldscherm minder leuk vinden, haha!

      Wat vervelend dat jij het gevoel van de onzekerheid omtrent de gezondheid ook kent. Het liefste zijn we immers allemaal kerngezond, zonder kwaaltjes. 😉

      Like

  7. My Little Happiness zegt:

    Jeetje wat vervelend! Ik snap zeker dat je er van baalde dat je bloedwaardes normaal waren. Zeker als je zelf voelt dat er iets niet goed zit. Ik heb zelf dit een aantal jaar geleden gehad. Ongeveer 50 buisjes bloed, 6 doktoren/internisten verder kwamen ze er achter dat ik naast de astma en allergieën die vastgesteld waren ook Hepatitis A had gehad. Omdat ik daar voor ingeënt was leek dat onmogelijk en had geen dokter er naar gekeken. Ik had alle symptomen behalve dat ik geel werd. Gelukkig is deze periode ook voorbij gegaan net zo als deze voorbij gaat! Die twee weken dat je je vriend moet missen is lang maar je komt er zeker door heen! Omdat je zelf ook op vakantie gaat zal het sneller gaan dan anders 😉 Ik heb mijn vriend toen ik net samen met hem was een maand moeten missen, het was echt een hel maar uiteindelijk mogen we blij zijn dat er tegenwoordig whatsapp etc. bestaat! 😉
    Sterkte met alles!

    Like

Geef een reactie

