Mijn geluksmomentjes #4

Het is inmiddels alweer drie weken geleden dat ik mijn geluksmomentjes met jullie heb gedeeld. Hoog tijd om daar verandering in te brengen! De afgelopen drie weken stonden vooral in het teken van mijn masteronderzoek – net als de komende weken trouwens. Tóch heb ik zeker wel kunnen genieten van de vele kleine geluksmomentjes die op mijn pad kwamen. Lees je mee?

♥   De regen – Oké, ik word niet vrolijk van een grauwe, sombere regendag. Maar hoe fijn is het als je in een warm bedje ligt en de regen op het dakraam hoort tikken. Ik kan dan echt genieten van enkel de regen dat ik hoor. Langzaam val ik dan in een diepe slaap. Heerlijk!
♥   Een warm briesje – Het tegenovergestelde van de regen: zon. Een tijdje terug kwam ik ’s ochtends op een vroeg moment buiten en voelde een zonnetje op mijn gezicht schijnen. Alleen dat is al een fijn begin van de ochtend! Het werd een nog fijner begin toen ik voelde dat de wind een warm briesje cadeau deed. Jaaa, summer is coming! Zo’n warm briesje roept gelijk fijne herinneringen op aan de zomer. Nog eventjes geduld en dan stappen we in de vroege ochtend weer in een hemdje, shortje en slippertjes de deur uit. Ik kijk er naar uit!
♥   Een kus en een knuffel – Ruim twee weken geleden kende ik een enorm stressmoment omtrent mijn masteronderzoek. Er was een fout in mijn codering geslopen. O nee! Aan het begin van de avond kwam ik erachter. En nee, dat is geen pretje als je een vrije avond in het vooruitzicht had. Balen! Ik belde mijn lieve G. op en vertelde hem de situatie. En ineens stond hij een half uur later in mijn kamer. Zomaar. Even een kus en knuffel om te laten weten dat ik het kan. Om mij moed te geven omtrent het gestress. Aah, hoe lief! Ik smolt, hihi.
♥   Een lange treinreis – De dag na mijn stressvolle avond had ik maar een paar uurtjes slaap achter de rug. Ai, dat was een zware dag! Op deze dag stond een meeting in Amsterdam op de planning. Dat betekende voor mij een lange treinreis. Maar wel met een heerlijk warm zonnetje op mijn gezicht, een fijn muziekje dat in mijn oren galmde en om mij heen verschillende mensen om te bewonderen.
♥   Een flinke lachbui – Lachen is gezond! Dat is het zeker. Je krijgt er zelfs een sixpack van! Oké, dat is een grapje. Maar ik merk een goede lachbui zeker aan mijn buikspieren. Laatst hadden mijn lieve G. en ik zo’n fijne lachbui in de auto. Eigenlijk was het té fijn. Ik reed in zijn auto op de snelweg richting de Makro. Eigenlijk weet ik niet eens meer wáárom we lachten, maar als ik eraan terug denk, schiet ik spontaan weer in de lach, ha. Het ging op den duur zo ver dat ik moest huilen van het lachen. Niet heel handig als je aan het rijden bent. “Hahaha. G. we moeten stoppen. Ik zie niks meer! Hahaha.” Zie je het voor je? Juist ja. Een heerlijk geluksmoment dat is duidelijk!
♥   Een nieuwe ontdekking – Zoals de meesten wellicht weten heb ik de afgelopen weken een lactosevrij dieet gevolgd, aangezien de kans aanwezig is dat ik lactoseintolerant ben. Geen pretje en voor mij een behoorlijke domper. Iedere keer als ik in de supermarkt wandel, loop ik naar het gangpad met lactosevrije producten. Zo ontdek ik steeds meer producten! Mede dankzij Chantal weet ik de chocoladezoenen van Buys en de Oreokoekjes te vinden. Ook kom ik zelf steeds vaker lactosevrije producten tegen, zoals chocolade en zelfs pizzadeeg. Jeeej!
♥   Winacties winnen – Ik kan het nog steeds niet geloven. De persoon die zelden iets wint, ik dus, wint ineens twee pakketten! Wow. Op Hemelvaartsdag ontving ik een e-mail van Femke en een paar dagen later van Claudia. Yeah! Ik kan niet wachten totdat ik de pakketten binnen heb en kan genieten van de leuke items die erin zitten.
♥   Socker – O, ik bedoel geen ‘soccer’ hoor. Voetbal is nooit mijn sterkste kant geweest. Ik bedoel echt Socker. Mijn lieve G. en ik hebben namelijk ein-de-lijk het toffe gietertje van IKEA! Al een hele tijd had ik een jacht op dit gietertje. Neem dit trouwens met een korreltje zout, want het is niet zo dat ik iedere dag bij IKEA op de stoep stond. Zo vaak kom ik er nu ook weer niet. Iedere keer als ik er kwam, zocht ik naar het gietertje. Waarschijnlijk heb ik mijn ogen iedere keer in mijn broekzak verstopt gehad. Wat doet het er nog toe. Ik heb het gietertje. Hoera!
♥   Lieve kinderen – Afgelopen donderdag maakte ik weer een tripje naar Amsterdam. Op één van de vele stations die ik passeerden, stapten er ineens een heleboel kinderen in. Wij gingen altijd op schoolreisje met een bus, maar deze klas ging op schoolreisje met de trein. Stiekem was ik jaloers op deze lieve kinderen. Wat had mij dat leuk geleken! Tegenover mij kwamen er twee gezellige jongens zitten. Wat een beleefde kinderen: “Mevrouw, mogen wij bij u zitten?” Lief! Uiteindelijk vroegen deze lieve kinderen of ik samen met hen autokwartet wilde doen. Maar natuurlijk, hoe leuk! Mijn dag was een feestje om op deze manier te beginnen. En stiekem mis ik op zo’n moment het voor de klas staan wel weer.
♥   Emotieloos stuk ellende – Zo noemde ik mijn lieve G. een aantal dagen terug. Ik hoor je denken: “What?!” Als ik hem daadwerkelijk een emotieloos stuk ellende vond, hadden wij echt geen relatie meer hoor, haha. So, don’t worry! G. en ik hadden een hilarisch gesprek via WhatsApp. Mijn lieve G. is een echte man: nauwelijks interpunctie en vooral niet te veel emoticons. Het gevolg is dat ik soms ‘zinnen’ vijf keer moet lezen en moeite heb met de interpretatie van bepaalde grappen. Is het nu echt een grapje? Als we dan toch aan het grappen zijn, noem ik hem gewoon even een emotieloos stuk ellende. Zijn reactie: “Hahahaha”. Zonder leesteken, zonder emoticon. Oké, op zich is ‘hahahaha’ goed te interpreteren. 😉 Mijn lieve G. heeft gewoon echt een hekel aan appen. Ik hoor trouwens ook veel liever zijn stem!

Genoeg om van te genieten! Vergeet niet: van lachen is nooit iemand ongelukkig geworden! 🙂

Wat is jouw geluksmomentje van de afgelopen weken?

Let’s get social!
Bloglovin’InstagramPinterest

15 gedachtes over “Mijn geluksmomentjes #4

  1. Kim zegt:

    Hele fijne momentjes! 🙂
    Ik kan ook echt genieten van een regenbui, van een lange treinreis en lieve kindjes die grappige/lieve dingen vragen/zeggen/doen.

    Like

  2. kim zegt:

    Wat een fijne geluksmomentjes! En wat leuk zeg, twee winacties! Ben benieuwd naar je pakketjes 🙂 En wat goed dat je steeds meer producten ontdekt die je ‘mag’ eten! Mijn ouders zijn voor vandaag twee weken op vakantie en merk nu al dat mijn eetgewoonten slechter worden. Ik had een paar Chocoprins koekjes als ontbijt, oeps!

    Like

Geef een reactie

