Mijn kiekjes #9

Deze week een iets kortere ‘Mijn kiekjes’, doordat ik vorige week de maandag ook heb meegenomen in mijn wekelijkse, digitale dagboekje. Afgelopen week was een fijne week met veel bezoekjes van de postbode, een buik om in stukken te hakken – ein-de-lijk een sixpack! –, radijs uit eigen tuin, groot nieuws omtrent mijn stageplek en… Ach, kijk gezellig met mij mee!

Joepie! Mijn buik is er nog. Dinsdagochtend werd ik namelijk wakker met ontzettende buikpijn. Argh… De pizza die ik maandagavond heb gegeten, was gewoon echt niet goed voor mij. Sjips! Helaas heb ik mijn cliënt moeten afbellen. Wat voelt dat rot! Maar hé, één positief lichtpuntje: ik weet dat mijn buik er in ieder geval nog zit, zoals mijn huisarts dat altijd zo humoristisch verwoord. 😉 En ach, wat moet ik anders dan een beetje reclamefoldertjes bekijken? Ik zag bij de HEMA een weekendtas die mee kan als handbagage. Ideaal! In eerste instantie wilde ik mijn Cowboys Bag meenemen, maar zo’n weekendtas is veel praktischer voor een (mini-)vakantie. Dus ik stuurde mijn moeder op pad om de tas mee te nemen uit het dorp. Klinkt dominant hè? Gelukkig moest ze sowieso even in het dorp zijn, haha. Ook bestelde ik het boek ‘Girl Online’ bij de ECI. Mijn boekenverzameling voor mijn vakantie is daarmee compleet!

Wauw! Mijn pioenrozen groeien als kool. En wat zijn ze mooi! Het is eigenlijk zonde dat ze maar zo’n kort seizoen kennen. Dat maakt ze waarschijnlijk juist zo bijzonder en mooi. Officieel had ik woensdag een sollicitatiegesprek – net als donderdag trouwens. Maar deze heb ik gecanceld. Inmiddels heb ik namelijk een stageplek gevonden. Hoera! Digitale confetti everywhere! Stiekem wist ik dit al een tijdje, maar ik wilde graag de andere sollicitatiegesprekken afwachten. Waarom wil ik dat? Ik voel mij namelijk zo goed bij mijn huidige stageplek. Uiteindelijk heb ik twee sollicitatiegesprekken gevoerd naast mijn huidige stageplek en twee sollicitatiegesprekken afgewezen. Ik wilde ervaring opdoen met het voeren van sollicitatiegesprekken en deze heb ik op kunnen doen. Ik besef mij ook dat het gevoel toch écht gelijk heeft. Ik ben zo enthousiast over mijn huidige stageplek, over de locatie (provincie Overijssel), over de gesprekspartners en over de werkzaamheden van mij als gedragswetenschapper i.o. Dat is dan ook de reden dat ik heb besloten om de andere twee gesprekken tóch te cancelen. Gelukkig kreeg ik prettige reacties en een groot compliment van één van de twee plekken: “Jammer dat wij een sterke kandidaat met goede potentie moeten missen tijdens de procedure. Wij wensen jou alle goeds en veel inspiratie toe op jouw stageplek.” Oké, dat is tof om te horen! Genoeg over mijn zoekproces naar een stageplek! In de middag belde de postbode aan. Jeeej, de Beautybox! Benieuwd naar de inhoud? Check mijn unboxingartikel!

Donderdag bracht de postbode wéér een bezoekje. Wat moet die man wel niet denken, ha. Het ‘ik-ga-op-vakantie-en-neem-niet-mee’-pakket van Femke werd bezorgd. Wat een ontzettend tof pakket. Ik ben er helemaal mee in mijn nopjes. De doos zat helemaal vol en voordat ik alle producten had bewonderd, was ik wel een half uur verder. Súper tof! De rest van de dag heb ik gespendeerd aan mijn masteronderzoek, aangezien de tijd nu wel begint te dringen. Je kent het wel: ‘help-ik-wil-tien-dagen-en-500-uur-in-één-week’-momenten. ’s Middags liep ik nog even langs mijn lieve moestuinplantjes en eindelijk kon ik de radijs de grond uit trekken. Yummy!

Over het algemeen probeer ik de dag vrolijk te starten. En hoe kan dat nu beter dan met een heerlijk ontbijtje! Ik krijg al honger als ik er naar kijk… Eigenlijk ben ik nu te druk om uitgebreid mijn best te doen op een heerlijk ontbijtje. Vrijdag had ik weer zo’n momentje dat ik graag weer eens écht wilde genieten van een vrolijk ontbijtje. In de middag was het weer tijd om naar mijn PGB-kindje te gaan. Samen vierden we zijn verjaardag, want hij was vorige week jarig. Samen hebben we een brain game uitgezocht in een spelletjeswinkel. Het bijzondere van deze spelletjeswinkel is dat de meiden die het runnen, twee zussen, zelf álle spellen hebben gespeeld. Zodra je overweegt een spel te kopen, pakken ze het erbij en leggen ze exact uit hoe het werkt. Mijn PGB-kindje en ik speelden samen met één van de meiden Dweebies. Hilarisch spel waarbij je ook nog moet nadenken. Drie keer raden wie er heeft gewonnen… Nee hoor, ik niet! Hoe hij het doet weet ik niet, maar hij wint bijna altijd spelletjes! Zou hij stiekem vals spelen? Haha. Uiteindelijk koos hij een leuke brain game, welke we thuis ook gelijk hebben gespeeld. Na ons avontuur in de spelletjeswinkel liepen we naar de ijssalon voor een heerlijk ijsje. Volgens de verkoopster was het lactosevrij, maar ik heb zo mijn bedenkingen (to be continued). De avond hebben mijn lieve G. en ik bij vrienden doorgebracht, waarbij onze kapsels gelijk werd gekortwiekt. Oké, ik zal eerlijk zijn: ik heb alleen de puntjes af laten knippen. Ik kan nog geen afscheid nemen van mijn lange haren!

Wat een domper! Ik had een pechdag tot en met! 😉 Tsja, shit happens. Helaas stond ik op met buikpijn. Tadaa, zal het ijsje wel écht lactosevrij zijn geweest? Ik heb zo mijn twijfels. In ieder geval kan ik niet achterhalen waaraan het anders kon liggen. ’s Middags zou ik naar mijn vriendinnetje C. gaan, aangezien we samen naar een festival zouden gaan. Ik besloot mijn mini Ferrari nog even door de wasstraat te halen. Eenmaal terugrijdend naar huis, kwam er vanuit de voorkant van mijn auto een enorme plens water over mijn voeten en over de voeten van mijn onzichtbare passagier naast mij. Wat is dit?! Ik wist niet dat er tsunami’s in auto’s voor kunnen komen. Als een held op sokken – bijna letterlijk – sjeeste ik door naar mijn lieve G. Godzijdank was ik dicht bij zijn huis! Check. Check. Check. Het lijkt niets ernstigs te zijn, behalve een klotsende waterauto, haha! Gelukkig mocht ik zijn auto meenemen naar mijn vriendinnetje. Althans, dat was de bedoeling… Mijn buikpijn gooide roet in het eten. Met veel schuldgevoel heb ik onze date afgezegd. Wat een flinke domper! Het liefste hakte ik mijn buik in zes stukken – hallo sixpack! – om hem een lesje te leren. Gelukkig kwam er een lichtpuntje gedurende de dag. De postbode stond alweer voor de deur! Mijn hemel, wat erg! Gelukkig was het deze keer een ander persoon, haha. Bij de H&M bestelde ik twee brillenhoesjes en een zonnebril. Deze zonnebril heb ik al, maar mijn PGB-kindje is er een tijd terug op gaan staan, waardoor het hele ding uit fatsoen is. Oplossing: een nieuwe! ’s Middags heb ik ein-de-lijk de gigantische stapel recepten gesorteerd. Deze recepten verzamel ik uit tijdschriften en plak ik in een scrapbook van de HEMA. Deze zomer hoop ik onze kookboeken weer flink aan te vullen!

Wat een fijn begin van de dag: buikpijnloos! Ik besloot om even een dag rustig aan te doen. Ik opende Bloglovin’, mijn vaste begin van de dag, en zag dat lieve Kim een video had geplaatst met de uitslag van haar te gekke winactie. Super leuk om haar stem eens te horen. Eigenlijk durf ik het bijna niet te zeggen: ik heb gewonnen! Wow! De laatste weken lijk ik wel een gelukskind met mijn drie gewonnen winacties! ’s Middags hebben mijn lieve G. en ik hebben een hotel geboekt voor onze mini-vakantie eind juni. De trip gaat naar Leiden, dus als jullie tips hebben voor Leiden en omgeving: laat vooral van je horen! 🙂 In de avond besloot ik mijn voetjes enige aandacht te geven door middel van een pedicure. De elektrische vijl van Scholl is echt een aanrader! Niet alleen mijn voetjes kregen een opknapbeurt. Mijn kamer ook! Soms wil ik even een switch maken met bepaalde accessoires. En aangezien ik drie heerlijke geurkaarsjes heb gekregen, moesten deze een mooi plekje krijgen. Et voilà, nieuwe verblijfplaats gevonden!

De komende week staat er weer een drukke week voor de boeg! Mijn masteronderzoek moet zo ver mogelijk klaar zijn, mijn cliënten verdienen een laatste bezoekje voordat mijn vakantie kan beginnen en natúúrlijk moet mijn koffer worden gepakt! Door alle drukte – en de gezonde spanning voor de vakantie – komt er niet iedere dag een artikel online, máár morgen, zaterdag en zondag kunnen jullie er zeker eentje verwachten. Geniet van een nieuwe week vol nieuwe kansen en (hopelijk) een lekker warm zonnetje!

Hoe gaat het met jullie? Hoe was jullie week?

Let’s get social!
Bloglovin’InstagramPinterest

13 gedachtes over “Mijn kiekjes #9

  1. kim zegt:

    Ik heb helemaal gemist dat je een stageplek hebt! Wat super, en héél fijn zo een compliment 🙂
    Hahaha, mijn postbode kent mijn naam! Hij kwam een paar dagen geleden langs met een pakketje van de buren en vroeg waarom ik nooit meer bestelde (was ik vroeger echt zo erg?). En hij zei: “Je heet Kim toch?” Pff werd helemaal rood, haha.
    Succes nog met je Masteronderzoek, en fijn zo een vakantie in het vooruitzicht 🙂

    Like

    • Renske zegt:

      Hihi, dat had ik ook nog niet online gezet. 🙂 En inderdaad, een heel fijn compliment!

      Hahaha! Geweldig! Ik vrees dat ‘mijn’ postbode het ook wel weet, maar niet durft te zeggen dat hij weer een pakketje voor mij heeft. :-p

      Like

  2. pinkpequena zegt:

    Wat leuk dat je zo veel hebt gewonnen afgelopen week en dat je ook nog een stage plek hebt gevonden. Die pioenrozen zijn echt ontzettend mooi, vooral in die vazen.

    Like

Geef een reactie

