25 feitjes die je nog niet over mij wist

Op mijn blog deel ik veel persoonlijke artikelen, maar deel ik natuurlijk niet álles. Toch laat ik veel zien, zoals in de ‘Mijn kiekjes’-artikelen. Ik ben dan ook gek op persoonlijke artikelen, bizarre feitjes en andere interessante weetjes. Vandaag deel ik 25 feitjes die jullie nog niet over mij weten (denk ik). Tot vandaag dan… Benieuwd welke dat zijn? Lees gauw verder!

♥  Een tijdje terug vulde ik ‘the 10 Food Confessions TAG’ in. Daar heb je al kunnen lezen dat ik mijn avondeten altijd koud laat worden. Hoe dit komt? Ik ben een ontzettend slome eter en houd nu eenmaal van veel, heel veel, kletsen!

♥  Al sinds klein meisje ben ik gek op ijs! Zodra de temperatuur begint te stijgen, hang ik op de kop in de diepvries of sta ik vooraan bij de ijssalon. Of je mij er ’s nachts voor wakker kunt maken? Nou, nee. ’s Nachts doe ik een schoonheidsslaapje en wens ik vooral niet gestoord te worden!

♥  In de zomer van 2008 – inmiddels dus alweer zeven jaar geleden – is er CVS (chronisch vermoeidheidssyndroom) bij mij gediagnosticeerd. Hetgeen dat er voor zorgt dat ik op voorhand niet weet hoeveel ik kan doen en wat ik volhoud. In principe gaat het de laatste jaren een stuk beter en lig ik minder vermoeid op bed. En toch doe ik tussen de middag regelmatig een ‘dutje’. Iets waar ik mij totaal niet voor schaam! Ik mag namelijk in mijn handjes klappen dat ik kan functioneren zoals ik nu doe.

♥  Zeg ‘Renske’ en je spreekt tegelijk ‘perfectionistisch’ uit. Ik ben een echte perfectionist in hart en nieren, maar tegelijkertijd enorm chaotisch. Althans, voor de buitenwereld lijkt het er soms chaotisch aan toe te gaan. Zelf heb ik alles vrij goed op orde hoor, haha. Ik neem alleen zelden genoegen met mijn (afgeleverde) werk en dat werkt soms wel eens tegen mij.

♥  Net als een perfectionist in hart en nieren, ben ik ook een onhandige klungel in hart en nieren. Ik stoot mij overal aan met als gevolg dat er altijd wel érgens op mijn lichaam een blauwe plek te vinden is. Ook bots ik vaak tegen mensen op of laat ik spullen uit mijn handen vallen. Oeps!

♥  Het volume van mijn autoradio en televisie staat áltijd op een rond getal. En met een rond getal bedoel ik 10, 15, 30 et cetera. Ongeacht of het volume eigenlijk te hard is… Als ik 10 te zacht vind, dan gaat de volumeknop gewoon naar 15! Dit doe ik trouwens niet alleen bij mijn eigen autoradio en televisie, ook bij die van mijn lieve G. Waarbij hij het volume natuurlijk nét een tandje meer of minder zet. Puur om mij te stangen. Flauw, haha!

♥  Ik ben een ster in plannen, maar de uitvoering ervan laat nog wel eens te wensen over. Het gevolg: opnieuw plannen. En zo beland ik wel eens in een vervelende ‘plancirkel’. Dit heeft er natuurlijk ook mee te maken dat ik niet altijd in kan schatten of ik te veel heb gepland voor een dag vanwege mijn CVS.

♥  Ken je dat? Je besteld een ijsthee of een ander drankje en krijgt er een schijfje citroen in. Ik drink het drankje op, ga een gevecht aan om het schijfje citroen uit het glas te krijgen en eet de citroen op. Ik krijg vaak scheve gezichten! Nu weet ik niet of het ligt aan het eten van een schijfje citroen of de bizarre worsteling om het schijfje citroen te pakken te krijgen.

♥  Als ik ’s ochtends wakker word, moet je absoluut niet met een pot pindakaas onder mijn neus gaan staan. Dat vind ik zo’n smerige geur in de ochtend!

♥  Van meerdere mensen heb ik gehoord dat ik erg direct kan zijn. Als mensen om mijn mening vragen, geef ik ook mijn mening. De één kan hier goed mee omgaan, maar ik heb ook ervaren dat sommige mensen hier totaal niet mee om kunnen gaan. Soms moet ik mijn mening even met een bepaalde omweg of verscholen in een bepaalde opmerking brengen.

♥  Ik eet ‘linkshandig’. Hoe? Heel simpel, ik heb het bestek altijd verkeerdom vast! De meesten snijden hun eten met de vork links en het mes rechts. Nou, dat kan ik dus echt niet. Dan vliegt het eten door de hele ruimte!

♥  Tot zo’n vijf jaar terug was volleybal mijn grote passie, maar door een vervelende knieblessure én door de CVS heb ik mijn passie moeten opgeven. Ik was er stuk van! En nog steeds vind ik het moeilijk om naar een volleybalwedstrijd te kijken. Het is op één hand te tellen hoeveel volleybalwedstrijden ik in de afgelopen jaren heb gezien. Of ik ooit weer ga volleyballen? Die droom is er wel, maar ik ben bang dat mijn knie mij in de steek gaat laten.

♥  De middelbare schooltijd ben ik begonnen op het VMBO. Aan het einde van de eerste klas heb ik de overstap gemaakt naar de HAVO en deze met prachtige cijfers afgerond. En op dit moment studeer ik aan de universiteit! Mijn exacte weg naar het WO volgt binnenkort op mijn blog!

♥  Eén van mijn bizarre gewoonten is om na iedere getypte zin het bestand op te slaan. Echt na iedere zin! Zelfs tijdens het typen van een artikel betrap ik mezelf er wel eens op dat ik automatisch ‘Ctrl + S’ indruk.

♥  Een andere bizarre gewoonte is het heen en weer klikken met de rechter- en linkermuisknop. Ja, dit meen ik serieus. Sinds ik een laptop heb, gaat het beter. Maar geef mij een gewone muis en ik ga aan het klikken. Héél irritant voor omstanders, haha.

♥  Vroeger vond ik brie echt héél vies. Tegenwoordig vind ik het juist heerlijk! Een croissantje met brie, een baguette met brie, honing en walnoten… Yummy! Sommige mensen vinden een los stukje brie, dus zonder stokbroodje of iets dergelijks, ook heerlijk. Dat vind ik dus wel echt smerig!

♥  Ik klets veeeel te veeeel en ontzettend gedetailleerd. Ask my boyfriend, haha!

♥  Mijn lieve G. en ik hebben tot december 2014 negen maanden samengewoond en wachten nu op het moment dat ons nieuwe huis beschikbaar komt. Spannend!

♥  Als vervelend pubermeisje – nee hoor, ik was best lief! – was ik een ontzettende boekenwurm. Ik koop nog steeds veel boeken, maar lees te weinig. Er wachten dus nog heel wat boeken om door mij verslonden te worden.

♥  Herfst of winter, zomer of lente… Ik lig áltijd onder een dekbed als ik slaap. Zelfs met 30 graden of meer. Ik vind het namelijk een ‘eng’ idee als het dekbed niet helemaal over mij heen ligt. I know, weird!

♥  Ik ben dol op opruimen en het creëren van een georganiseerd huis. Het kan een half uur later wel weer zo’n enorme rotzooi zijn, dat het lijkt alsof er een bom is ontploft! Oeps.

♥  Ik wil héél graag een konijntje in onze nieuwe woning. Je weet wel: zo’n lief donkergrijs dwergkonijntje. De naam is er al: Pip! Een ‘klein’ detail: mijn lieve G. wil het beslist niet. Boeeeh!

♥  Autorijden is iets wat ik heel graag doe! Korte of lange autoritjes, ik kan er echt van genieten. Het liefste rijd ik overal zelf naartoe, ook al vind ik het ook fijn als iemand anders rijdt en ik kan genieten van de natuur en vreemde types in andere auto’s.

♥  Sport en Renske gaan niet altijd samen. Zeg gerust bijna niet. Als ik ergens een haat-liefdeverhouding mee heb, is dat sport. En dat terwijl ik vroeger altijd van sporten hield! Iemand tips om weer gemotiveerd te raken om te gaan sporten? Haha.

♥  Het laatste, 25e feitje, draag ik op aan mijn lieve vader. Ik was vroeger namelijk een heus papakindje. Het was papa voor en papa achter. Waar papa was, was ik. En nog steeds ben ik dol op mijn vader!

Wist jij bovenstaande feitjes al over mij?

Let’s get social!
Bloglovin’InstagramPinterest

32 gedachtes over “25 feitjes die je nog niet over mij wist

  1. estherleijten zegt:

    Wow er zijn best wel veel dingen herkenbaar. Zoals opruimen en na een half uur is er alweer een bom ontploft, televisie en radio op ronde getallen (ik heb het helaas niet alleen bij de tv en radio) en veeeeel kletsen haha! Daarom was gisteren ook zo gezellig 🙂 X

    Like

  2. Annelies zegt:

    Het volume van je televisie áltijd op een rond getal zetten en na iedere getypte zin het bestand op slaan. Hihi, heel herkenbaar. Grappige blogpost. Leuk om je ‘beter te leren kennen’. X

    Like

  3. Leonie zegt:

    Dat je CVS hebt wist ik nog niet nee!
    En dat puntje van volume is zo herkenbaar! Ik doe het trouwens alleen met mijn autoradio. Maar mijn man zit er ook regelmatig aan om mij te stangen. Heel irritant 😛

    Like

  4. Bibiane zegt:

    Wat leuk om te lezen! Ik eet ook ‘verkeer’. Weet totaal niet waar ik dat geleerd heb, maar op school kreeg ik er altijd opmerkingen over als ik warm bleef eten… Gelukkig maalt er nu niemand meer om 🙂 Autorijden doe ik echt niet graag, ik rij liever mee. Dan kan ik lekker rondkijken 🙂

    Like

  5. kim zegt:

    Ah volgens mij wist ik wel bijna alles 😀 Ik kan ook echt heel veel kletsen – het komt daarom weleens voor dat ik een paar uur met vriendinnen bel. Volgens mijn vriend val ik dan ook vaak in herhaling en praat ik over ‘onzinnige’ dingen.
    Al kan ik ook wel van rust genieten. Vooral als ik gespannen ben, vind ik het juist weer fijn om stil te zijn!

    Like

  6. Sheila zegt:

    Ik heb dan weer niets met auto rijden. Ik heb nog niet zo lang mijn auto rijbewijs, omdat ik het nooit nodig vind. Ik rijd liever motor en kan dat veel beter. Maar sinds ik moeder ben, vind ik het wel noodzakelijk dat ik kan rijden. Dat is de enige reden dat ik er toch voor ben gegaan.

    Like

Geef een reactie

