My monthly challenges – September

De maand augustus is, heel cliché, weer voorbij gevlogen. Dat betekent dat het tijd is om terug te blikken op de uitdagingen die ik aan het begin van de maand aanging. En natuurlijk heb ik een aantal nieuwe uitdagingen voor september bedacht. Nieuwsgierig? Kijk gezellig mee!

Het stellen van maandelijkse uitdagingen werkt ontzettend motiverend, ondanks dat niet alle uitdagingen zijn behaald. Aan het begin van augustus stelde ik de volgende vijf uitdagingen voor mezelf:
♥  Haalbare to-do lijstjes – Helaas lukt mij dit nog steeds niet helemaal. Het gaat immers een stuk beter. Hoera! Er is hier nog wel werk aan de winkel en ik ben dan ook vastberaden deze uitdaging de komende maand te gaan verwezenlijken.

♥  Masteronderzoek afronden – Jammer, jammer, jammer! Helaas heb ik door omstandigheden mijn masteronderzoek nog steeds niet afgerond. Iets waar ik ontzettend van baal en waar ik stiekem best verdrietig van word. Het is niets voor mij om zo te ‘treuzelen’. Er zit echter wel schot in de zaak! Het gaat momenteel om het volledig schrijven van één hoofdstuk, het verwerken van feedback en de puntjes op de I zetten. Ik kom er wel!

♥  Stagevoorbereidingen – Op het moment dat jullie dit lezen, zit ik in de auto op weg naar mijn masterstage óf ben ik druk in de weer binnen de organisatie waar ik stageloop. De zenuwen gieren al door mijn lijf, maar ik heb er ontzettend veel zin in! Ein-de-lijk de praktijk in! Ik ben ook ontzettend blij met de stageplaats die ik heb, aangezien ik echt het gevoel heb hier veel te leren en te kunnen afstuderen als een volwaardig gedragswetenschapper! Aan mijn voorbereiding zal het in ieder geval niet liggen. Ik heb alles weer eens goed doorgelezen en mij verdiept in de organisatie, waardoor het enthousiasme nog groter wordt!

♥  Pinterest opruimen – Dikke hoera! Een letterlijke uitdaging gezien de honderden pins en ruim duizend likes. Maar… Het is mij gelukt! En stiekem ben ik best trots op mijn Pinterest-account, haha. Alles is lekker overzichtelijk en er komen (tot op heden) geen dubbele pins meer voor. *Geeft zichzelf een schouderklopje.*

♥  Genieten van (kleine) geluksmomenten – Een uitdaging die zo makkelijk leek, maar zo moeilijk werd… En tóch is het mij – eigenlijk moet ik zeggen ons 😉 – gelukt om zoveel mogelijk te genieten. Ik deelde afgelopen zaterdag dan ook een artikel waarin ik mijn geluksmomentjes van de afgelopen tijd oprakelde.

Ook voor september heb ik weer vijf nieuwe uitdagingen bedacht. De één wellicht makkelijker haalbaar dan de ander.
♥  Haalbare to-do lijstjes – Zoals ik al eerder in dit artikel zei, lukt het mij nog niet helemaal om mijn to-do lijstjes af te ronden. Tijd om daar nu echt eens verandering in te brengen! Het bizarre is dat het op mijn werk altijd wél lukt om juiste planningen te maken en deze ook daadwerkelijk na te leven. Uhm… Hallo, Renske, doe dat ook even thuis! 😉

♥  Gezonde levensstijl – De afgelopen maanden betrapte ik mijzelf er steeds vaker op dat ik tussendoor meer snackte, meer frisdrank dronk en nauwelijks bewoog. Tijd om daar verandering in aan te brengen! Door middel van het boek ‘BodieBoost’ zal ik proberen een gezonder eetpatroon op touw te zetten. En uiteraard houd ik jullie daarvan op de hoogte! 🙂 Daarnaast wil ik ook het sporten weer oppakken, waarbij ik mezelf het doel heb gesteld om minimaal drie keer per week te sporten. De komende week zal ik nog niet sporten, omdat ik vermoed dat de eerste stageweek ontzettend slopend zal zijn. Ik denk dat dit een behoorlijk pittige uitdaging wordt, aangezien ik een behoorlijke haat-liefdeverhouding met sporten heb ontwikkeld, haha.

♥  Lezen – Mijn boekenstapel wordt met de dag groter. Oké, wellicht wat overdreven. Maar ik heb genoeg leuke boeken liggen die wat aandacht verdienen! Ik stel mijzelf dan ook de uitdaging om één boek uit te lezen. Op dit moment ben ik bezig in het boek ‘Wij’ van David Nicholls. Momenteel ben ik op pagina 132 en heb ik nog zo’n 275 pagina’s te gaan. Een beste pil dus!

♥  Mijn receptenboek – Afgelopen zaterdag zagen jullie wellicht op mijn Instagram al een foto voorbij komen waarbij ik bezig was met het maken van mijn eigen receptenboek. Mijn lieve G. en ik kookten – en hopelijk binnenkort koken – eigenlijk altijd uit kookboeken. Althans, we doen er inspiratie op en vanuit daar schotelden wij onszelf dagelijks een lekker gerecht voor. In mijn la liggen vele losse recepten en dus vond ik het tijd om deze op een logische wijze bij elkaar te binden. Et voilá, mijn gepersonaliseerde receptenboek is geboren! Zaterdag heb ik helaas nog niet alle recepten kunnen inplakken. Wat trouwens ook echt onmogelijk is gezien de hoeveelheid losse recepten. De komende maand ga ik proberen om in ieder geval dit receptenboek vol te plakken met recepten. O ja, voor de nieuwsgierigen hoe je zo’n receptenboek maakt… Volgende week komt er een DIY-artikel online!

♥  Stageverslagen – Het komende jaar zal ik naast mijn stage ook diverse stageverslagen en andere opdrachten moeten uitvoeren. Om dit zo goed mogelijk te kunnen doen, wil ik iedere zaterdag- en zondagmiddag tijd besteden aan deze opdrachten. Op deze manier houd ik het vanaf het begin goed bij, waardoor het tikken van de verslagen geen enorm tijdrovende klus wordt!

En welke uitdagingen stel jij jezelf?

Let’s get social!
Bloglovin’InstagramPinterest

28 gedachtes over “My monthly challenges – September

  1. Annelies zegt:

    Haalbare to-do-lijstjes! Dat is nog best een uitdaging. Ik heb ook altijd veeeeel te veelop mijn lijstjes staan. Dingen die ik nooit zo hop even af kan krijgen. Succes met deze mooie uitdagingen van september.

    Like

  2. Bibiane zegt:

    Gezonder eten en vooral leven ben ik ook stilaan weer aan het oppakken. Goed idee van Bodieboost, dat boek ligt momenteel te verstoffen in mijn boekenkast *woeps*

    Like

Geef een reactie

