The Liebster Award

Een tijdje terug ben ik door Lesley en Kim genomineerd voor de Liebster Award. Bedankt voor de nominatie, meiden! Wat een eer! Eindelijk heb ik tijd gevonden om de leuke vragen die zij mij stelden te beantwoorden. De vragen die zij stellen geven weer een stukje prijs van de blogger achter Montévie, ik dus. Nieuwsgierig naar de vragen die ik voorgeschoteld kreeg en wie ik nomineer voor de Liebster Award? Lees snel dan snel verder!

The Liebster Award: Regels
♥    Bedank de persoon van wie jij de nominatie hebt ontvangen en link naar zijn / haar blog
♥    Beantwoord de elf vragen die aan jou zijn gesteld
♥    Stel elf nieuwe vragen aan bloggers die jij nomineert voor de Liebster Award
♥    Nomineer elf andere bloggers met 200 of minder volgers
♥    Stel iedere genomineerde op de hoogte van hun nominatie

De vragen van Lesley
1. Als je een dier mocht zijn welk dier zou je dan willen zijn?
Oef! Daar heb ik eigenlijk nog nooit over nagedacht. Ik denk dat ik een vlipoho wil zijn. Ken je dat dier niet? Niet zo gek! Het is een zelfverzonnen dier, ha. Eigenlijk kan ik niet kiezen tussen een vlinder, poes en hond. Ik vind vlinders prachtige wezentjes, vooral citroenvlinders en andere felgekleurde vlinders. De vrijheid van het vliegen lijkt mij heerlijk! Net als de luiheid van een poes. Doen waar jij zin in hebt, doen alsof je niet begrijpt wat anderen bedoelen en daardoor lekker eigenwijs zijn. En o, ik ben dan wel een knuffelpoes! Net als een speelse hond! Het lijkt me heerlijk om te ravotten, net zoals kleine kinderen dat doen.

Wat is jouw favoriete feestdag?
Eigenlijk heb ik geen favoriete feestdag. Iedere feestdag heeft wel iets bijzonders, al is het alleen een vrije dag extra, ha. Feestdagen waar ik echt naar uit kan kijken zijn de Kerstdagen! Met Kerstmis zijn mijn lieve G. en ik gezellig bij onze families. Tweede Kerstdag is stiekem toch wel enigszins speciaal! Mijn moeders familie komt dan (bijna) allemaal samen. En inmiddels is mijn moeders familie behoorlijk uitgebreid met alle aanhang én kleine kinderen van mijn neven en nichten. Een gezellige bedoeling dus! Sinds het overlijden van mijn oma zien we elkaar als neven en nichten eigenlijk alleen op feesten én de ‘Neven- en Nichtendag’ die één keer in het jaar plaatsvindt. De Kerstdagen zijn voor mij dus vooral familiedagen, heerlijk!

Welke kleine dingen maken jou blij?
Ontzettend veel kleine dingen maken mij blij! Zo heb ik één keer in de twee weken op zaterdag een artikel genaamd ‘Mijn geluksmomentjes’. Ik het belangrijk om stil te staan bij de kleine dingen die het leven zo mooi en bijzonder maken, zoals een Robijnbedje (lees: een bed met pas gewassen beddengoed), het zonnetje dat mijn gezicht verwarmt, een lieve groet van een vreemde, de regen die zachtjes op mijn dakraam tikt, een prachtige film… Moet ik nog even doorgaan? Er zijn zo veel kleine dingen die mij blij maken!

Waarom ben je begonnen met bloggen?
Waarom niet? Oké, daar dacht ik niet zo makkelijk over hoor. Ik twijfelde al een lange tijd om zelf een blog te beginnen. In mijn tienerjaren had ik een verdwaalde blog – ik geloof dat het Kindertent of Kindernet, in ieder geval iets in die trant, heette. Dit heb ik niet lang volgehouden, totdat ik een aantal maanden terug veel blogs begon te lezen. Wat een leuk en gezellig wereldje! Een vriendin van mij spoorde mij aan om een blog te beginnen, want ‘het leven is te kort om dingen niet te doen’. Wat ben ik blij dat ik ben begonnen. Ik beleef er zo veel plezier aan! Er is een wereld voor mij open gegaan. Ik leer prachtige mensen kennen, doe ontzettend veel inspiratie op en kan genieten van alles wat zich op dat kleine stukje web afspeelt.

Wat staat er op jouw bucketlist?
Poeh, heb je even? Er staat ontzettend veel op mijn bucketlist. Oké, een kleine opsomming dan. Op nummer één staat toch wel het behalen van mijn master Forensische Orthopedagogiek. De ‘grote mensenwereld’ betreden door op zoek te kunnen naar een baan in het werkveld dat mij zo onwijs interessant lijkt, geeft een kick. Eerst maar eens dat papiertje zien te behalen, ha. Mijn lieve G. en ik hebben de droom om ons duikbrevet te behalen. Het lijkt ons geweldig om eens onder het wateroppervlak te kunnen spieken. Daarnaast hebben wij ook allebei de ambitie om te leren snowboarden! Dit staat tot nu toe op de planning voor komende kerstvakantie, maar het kan maar zo een reisje naar een andere bestemming worden. Florida of een ander stukje Verenigde Staten staat namelijk ook hoog op ons lijstje! Wat mij ook tof lijkt om ooit eens te doen is een stedentrip te boeken zonder dat ik weet waar ik heen ga. Dit is een reuze stap voor mij, aangezien ik graag wil weten waar ik terecht kom, wat er te doen is et cetera. Je merkt het: ik heb graag zelf de touwtjes in handen! Dat geldt ook voor het motorrijden. Ik vind het heerlijk om bij mijn vader of mijn lieve G. achterop te zitten, maar ik zou dolgraag zelf ook een motorrijbewijs willen halen. En daar hoort natuurlijk ook de aanschaf van een eerste motor bij! Zo… Volgens mij heb ik een tipje van de sluier gegeven wat betreft mijn bucketlist. Geloof me, hij is veel langer dan de zojuist genoemde dingen.

Met wie zou jij een beschuitje willen eten?
Jason Statham! Wat een mooie man is dat! Stiekem zou ik wel willen weten hoe hij er na een nachtje slaap uitziet. Ik denk nog steeds onweerstaanbaar!

Wat is jouw favoriete mode-item?
Oei, dat wordt gevraagd aan mij als niet-fashionista? Ik denk dat dit bij mij per seizoen verschilt. In de zomer ga ik absoluut voor mijn slippertjes, een zonnebril en toffe ketting! In de winter denk ik al snel aan een lekkere, dikke sjaal. En overall denk ik dat ik nog heel lang plezier ga hebben van mijn schoudertasje van de H&M. Ik gebruik hem ontzettend veel. Het is geen grote tas, maar ook zeker niet klein. Mijn flesje water van een halve liter past er precies in. Ideaal dus!

Wat is het duurste wat je ooit hebt gekocht en was het het waard?
Mijn rode mini-Ferrari! En nee, het gaat dan niet om een speelgoedautootje. En nee, al helemaal niet om een échte Ferrari. Het gaat om mijn lieve kleine, rode Lupo. Dat is tot nu toe mijn duurste investering geweest. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Ze brengt mij van A naar B, rijdt heerlijk en zorgt goed voor mij en mijn passagiers.

Welk land kun je echt aanraden?
Eerlijk gezegd heb ik nog niet denderend veel landen bezocht! Noorwegen en Londen zijn echt op mijn netvlies blijven branden. Geweldig! Totaal verschillende werelden, maar allebei ontzettend de moeite waard om te bezoeken. Dit jaar ga ik naar Santorini – om precies te zijn over 18 dagen! – en in 2010 ben ik naar Rhodos geweest, ook een Grieks eiland. Griekenland vind ik ook ontzettend prachtig. En Santorini lijkt mij een eilandje om van te dromen! *Droomt nog even fijn verder…*

Welk boek heb je voor het laatst gelezen?
Makkelijk: SPSS for Psychologists, één van mijn vele studieboeken. Dat telt niet hè? Haha. Jeetje, ik moet ontzettend diep graven. Eerlijk gezegd weet ik het niet eens. Ik heb al te lang geen boek meer gelezen. Máár daar gaat verandering in komen! Ik heb inmiddels twee boeken gekregen van mijn moeder, waarvan ik als eerste begin in Het Rosie project. Na alle positieve verhalen over dit boek, ben ik er reuze benieuwd naar.

Geloof je dat alles gebeurt met een reden?
Mooie vraag! Mijn antwoord: absoluut! Ik heb in mijn jeugd bepaalde levenslessen mogen leren door negatieve gebeurtenissen. Eigenlijk leerde ik die levenslessen pas later, maar de (traumatische) gebeurtenissen hebben mij uiteindelijk wel gevormd tot wie ik ben. Daar ben ik trots op! Maar ik ben mij er ook van bewust dat positieve gebeurtenissen eveneens met een reden gebeuren! Dat zijn de momenten waaruit ik extra kracht en energie put.

Zijn jullie al moe van het lezen? Bíjna klaar! 🙂

De vragen van Kim
Wanneer ben je gestart met bloggen en waarom?
Op 8 maart 2015 verscheen mijn eerste artikel, namelijk ‘Mijn verhaal achter Montévie‘. De reden waarom ik ben gaan bloggen, hebben jullie een ‘paar’ regeltjes terug al kunnen lezen.

Wat vind je het allerleukste aan bloggen?
De interactie met mijn lezers, het schrijven van artikelen, het opdoen van inspiratie op de gekste momenten, mij laten inspireren door andere bloggers… En zo kan ik nog wel even doorgaan. Het mooie vind ik dat het blogwereldje ontzettend gezellig, inspirerend en motiverend is. De interactie met anderen en het leren kennen van andere bloggers heeft een positieve invloed op mij als persoon. Mooi toch hoe een ieniemienie stukje internet zo veel tot stand kan brengen?

Wat is jouw favoriete feestdag?
Zal ik nu Pasen noemen? Grapje! Lesley stelde mij dezelfde vraag. Ben je het al vergeten – tsja, er ontstaat nu wel een hele lap tekst – scroll dan even naar boven, haha.

Welke tv-serie zou je aanraden aan je lezers?
Eigenlijk volg ik niet echt tv-series. In het verleden heb ik Prison Break gevolgd, waarvan ik alle afleveringen twee jaar terug opnieuw heb gekeken. Dat blijft echt mijn favoriete serie! Ik heb trouwens ook niet echt vergelijkingsmateriaal, doordat ik zelden een tv-serie volg. Oeps! Een tijdje terug heb ik de serie Zwarte Tulp bekeken. Ontzettend tof! Stiekem hoop ik dat die nog een keer op tv komt, aangezien deze serie momenteel alleen via Videoland te bekijken is.

Wat was je allerleukste vakantie tot nu toe?
Officieel was het een studiereis, maar het voelde als een vakantie: Londen! Samen met twee vriendinnen en een aantal andere studenten hebben we twee jaar geleden een week in Londen rondgestruind. We hebben ontzettend toffe instellingen bezocht, maar hadden ook zeeën van vrije tijd. En laat één van onze medereizigers – de enigste man des huizes 😉 – al jaren met studenten naar Londen gaan en Londen dus op zijn duimpje kennen. Wij zijn met z’n drieën met hem een dag op pad gegaan. Hij wist ons langs de juiste hotspots te begeleiden en er ook nog eens interessante verhalen bij te vertellen. Van de Big Ben tot aan Greenwich, alles hebben we gezien! Van deze week heb ik echt genoten en ik krijg ‘heimwee’ als ik eraan terug denk!

Wat eet je ’s ochtends het liefst?
Een hotelontbijt! Heerlijk om iedere morgen te starten met een ontbijtbuffet. Helaas zal dat nooit werkelijkheid worden. Tenzij ik ineens miljardair word, dan wil ik best een aantal butlers inhuren die dagelijks voor mijn lieve G. en mij zo’n uitgebreid ontbijt klaarmaken. Eén minpuntje: dan is een hotelontbijt op den duur niet meer interessant, vrees ik. Toen G. en ik nog samenwoonden ontbeten we trouwens op zaterdag of zondag regelmatig met een croissantje, Duits broodje, zachtgekookt eitje en een vers sapje. Yummy! Ik kijk ook al echt uit naar het ontbijt op Santorini.

Als je zou móeten emigreren, welk land zou je dan kiezen?
Ha, dat is makkelijk: Canada of de Verenigde Staten! Ik ben nog nooit in één van beide landen geweest, maar het lijkt me fantastisch om daar te wonen. In eerste instantie wilde ik stagelopen in de Verenigde Staten of Canada. Helaas is dat uiteindelijk niet doorgegaan, maar ik ben zeker van plan om deze landen te gaan ontdekken! En laat mijn lieve G. nu net familie in Canada hebben, ha.

Wat is jouw favoriete seizoen?
Eigenlijk vind ik ieder seizoen wel zijn charmes hebben. Aan het einde van ieder seizoen kijk ik weer uit naar het volgende seizoen. Toch moet ik wel eerlijk bekennen dat ik de overstap van zomer naar herfst stiekem wel jammer vind. Maar ach, zodra de bladeren aan de bomen weer in allerlei prachtige kleuren veranderen, kijk ik ook wel uit naar de herfstbuien. Ja, echt! 😉

Wat is jouw celebrity crush?
Jason Statham! Met hem zou ik graag eens een beschuitje willen eten, haha. Scroll maar eens naar boven… 😉

Wat zijn de dingen die je wilt bereiken binnen nu en vijf jaar?
Eigenlijk zijn dat een beetje de dingen die ik heb benoemd op de vraag van Lesley naar mijn bucketlist. Maar bij deze vul ik het ook nog aan met een huisje, een boompje, een beestje, een baby’tje en een trouwring om mijn vinger! Oké, die trouwring hoeft nog niet zo zeer. Ik weet nog niet of ik vóór het mogen krijgen van kinderen wil trouwen of als de kinderen het ook bewust(er) kunnen meemaken. De tijd zal het leren!

Heb je huisdieren? Zo ja, vertel er wat over. Zo nee, waarom niet?
Telt een vogelnestje onder de dakpannen naast mijn bed ook mee? Niet? Dan heb ik geen huisdieren. Ik zou dolgraag een hond willen. Zo’n prachtige Duitse herder, bruine labrador of Australian shepherd! Of alle drie… Sorry, lieve G., dat vind jij vast niet goed!

Mijn verzonnen vragenlijst en nominatie!
♥   Waar zie jij jezelf staan over 10 jaar?
♥   Wat wil jij anderen meegeven met jouw blog?
♥   Wat is jouw favoriete seizoen?
♥   Als je moet kiezen: ontbijt, lunch of diner?
♥   Wat is jouw grootste blunder ooit?
♥   Wat is jouw favoriete quote? En waarom?
♥   Als je een taart zou zijn, welke ben je dan?
♥   Is er iets waar je spijt van hebt wat je juist wél of níet hebt gedaan?
♥   Wat is voor jou de mooiste plek op aarde?
♥   Zing jij onder de douche?
♥   Wat is de mooiste herinnering die je tot nu toe hebt?

Ik nomineer de volgende bloggers:
♥   Annemijn – Life by Annemijn
♥   Bente – No Tabula Rasa
♥   Bjarn – Bjarn Vidar
♥   Esther – Prevent What Ifs
♥   Iris – Todayslipstick
♥   Kim – Dansen in de storm
♥   Laury – Beautydump
♥   Pauline – FairyGodMotherr
♥   Rianne – Illusoir
♥   Sophie – De mooiste ster aan de hemel
♥   Wendy – Beachlook

Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen en zijn jullie niet in slaap gevallen, ha. Ik heb in ieder geval veel plezier gehad bij het beantwoorden van de vragen! En ik ben ontzettend benieuwd naar de versies van de genomineerde bloggers. Voel jullie trouwens niet verplicht om gehoor te geven aan deze nominatie!

18 gedachtes over “The Liebster Award

    • Renske zegt:

      Dat is het zeker! 🙂 Dus absoluut de moeite waard om eens met je vriend te bezoeken. Te veel mooie plekjes daar, hihi. Mijn zwager en schoonzus wonen in Trondheim, ook een prachtig gebied!

      Graag gedaan! 🙂 Ben benieuwd naar jouw antwoorden, hihi.

      Like

  1. Kim zegt:

    Leuke antwoorden op de tag vragen heb je gegeven! 🙂
    De VS of Canada, geen straf om daar naartoe te emigreren!
    Heel erg bedankt voor je nominatie. Liefs, Kim

    Like

    • Renske zegt:

      Dat is stiekem ook wel een droom. Misschien ooit, als je in één knip in de vingers bij familie en vrienden kunt zijn, haha.

      Graag gedaan! Ik ben benieuwd wat jouw antwoorden zijn. 🙂 X

      Like

  2. Kimberly zegt:

    Leuke antwoorden! Haha, ik heb echt een hekel aan SPSS, heb ook zo veel boeken daarover moeten lezen voor mijn studie… Bah. En als ik zou emigreren zou het ook naar de VS of Canada zijn!

    Like

  3. My Little Happiness zegt:

    Bedankt voor het invullen! Ik moest erg lachen om de vlipoho hahaha ik dacht al huh wat? Londen blijft natuurlijk ook mijn favoriet zoals je heel deze week al op mijn blog hebt gelezen 😉 En alles gebeurt inderdaad met een reden, ik geloof hier ook heilig in!

    Like

  4. kim zegt:

    Wat een hoop vragen zijn het geworden! En, haha, Jason Statham: dat is mijn vriends favoriete acteur. Hij probeert me altijd over te halen die actiefilms met hem te kijken!

    Like

Plaats een reactie