The 10 Food Confessions TAG

Al en tijdje gaat deze TAG door bloggersland. Leonie bedacht deze te leuke TAG. Ik heb hard moeten lachen om haar antwoorden. Wie eet er nu met de knoop los? Geweldig! Esther vroeg mij de uitdaging aan te gaan om tien confessions omtrent ‘food’ kenbaar te maken. Tijd om met de billen bloot te gaan! Lees je gezellig mee?

♥   Ik krijg áltijd honger van een appel. Ja, verklaar mij maar voor gek. 😉 Iedere keer als ik een appel heb gegeten, heb ik na een kwartier weer honger. Of erger: mijn hongergevoel gaat niet weg. Ik kan zo veel appels eten als ik wil, ik krijg er áltijd honger van. Serieus. Echt waar. It’s true. In mijn geval werkt een appel inderdaad alleen maar, zoals het spreekwoord zegt, voor de dorst. Maar om mijn hongergevoel te stillen? Nee, sorry. Daar heb ik toch echt meer voor nodig!

♥   Alles waar Oreo in zit, vind ik héérlijk! Helaas zit er in de meeste producten dat naar Oreo proeft ook lactose. Máár de Oreo dat niet gehuld is in chocolade mag ik wel eten. Hiephoi! Over een tijdje draag ik namelijk wellicht de stempel ‘lactose-intolerant’. Op dit moment zit ik in een soort testfase om te kijken wat een niet-lactosevrij dieet met mijn lichaam doet in verhouding met het lactosevrije dieet dat ik de afgelopen weken heb gevolgd. Ik ben dus (alvast) zoekende naar meer producten die lactosevrij zijn, maar ook zeker naar recepten. Tips zijn uiteraard welkom!

♥   Ga met mij ontbijten, lunchen of dineren in een restaurant, ik kies (bijna) altijd carpaccio. Op een broodje, als voorgerecht, in tapasvorm, op de pizza… Je kunt het zo gek niet bedenken! Ieder gerecht waar ik ook maar het woord ‘carpaccio’ spot, wordt nader door mij bekeken en negen van de tien keer besteld. Surprise: ik ben dol op carpaccio!

♥   Zo gek als ik ben op carpaccio, zo vreselijk vind ik aardappels. Mijn lieve G. en ik aten dan ook zelden aardappels. Of het moest in een gebakken variant of ovenfrietvorm geserveerd worden. We maakten daar altijd een salade met rucola bij. Ach, bij welk gerecht trouwens niet! Rucola is echt onze favoriete slasoort. Zelfs in de pasta – ‘Pasta à la Renske’ – gaat rucola!

♥   Een kopje thee? Graag! Koffie vind ik echt smerig, net als de meeste frisdranken. Mij maak je veel blijer met een glas water, heel veel kopjes thee of een versgeperst sapje of fruitige smoothie. Als ik uit eten ben, bestel ik dan ook meestal een kop verse muntthee met honing. Heerlijk! Heb je geen verse munt? Hè, jammer! Don’t worry, met groene thee, rooibosthee of sterrenmuntthee maak je mij evengoed blij. Liever een smoothie? Graag eentje met mango, meloen, versgeperste sinaasappelsap of ander lekker fruit. Ik snap trouwens niet dat mensen smoothies met bergen groenten naar binnen krijgen. Blegh, dat lijkt mij zo vies! Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik het nog nooit heb gehad, ha.

♥   Ik laat mijn eten altijd ‘koud’ (lees: lauw) worden. Pas dan vind ik het het lekkerste! O ja, ik ben ook een ontzettende slome eter. Waarschijnlijk de reden dat mijn eten lauw is terwijl ik er van geniet. Mijn vader kan twee keer opscheppen én een toetje eten, terwijl ik nog met mijn bord voedsel bezig ben. Tot groot irritatiepuntje van mijn tafelgenoten. Oeps! Duidelijk een gevalletje ‘sorrynotsorry’.

♥   Zet een bak ijs – of erger: meerdere bakken ijs – voor mijn neus en het is binnen no-time verdwenen. Hier spreekt namelijk een ijsmonster in hart en nieren! Al sinds ik een klein meisje ben, ben ik dol op ijs. Ieder jaar komen er weer nieuwe favorieten bij: van kinderbueno tot mango, van after eight tot framboos… Kom maar op met dat ijs!

♥   Zei je nou vis?! Bah, ik walg van vis. Inmiddels lust ik wel steeds meer visgerechten, zoals witvis en goed gemarineerde gamba’s. Maar vis dat echt naar vis ruikt en smaakt? Brr… Blijf alsjeblieft zo ver mogelijk uit mijn buurt! Gelukkig houdt mijn lieve G. ook totaal niet van vis, waardoor ik geen kokhalzende keukenprinses hoef uit te hangen. Ik kan namelijk echt misselijk worden en gaan kokhalzen bij de geur van vis. Yekkes!

♥   Mijn favoriete fruit verandert per seizoen, maar waar je mij ’s nachts voor wakker kunt maken zijn de lekkere mango’s, de zoete Hollandse aardbeitjes, een handje – doe er trouwens maar twee! – bosbessen, bramen en frambozen, alle soorten meloen, een stekelige ananas, lieve kersen die altijd samen aan een takje hangen en heel veel (ander) tropisch fruit!

♥   Mijn lieve G. en ik aten ten tijde van ons samenwoonavontuur 1.0 – we zijn immers op zoek naar een plekje om ons samenwoonavontuur 2.0 uit te kunnen voeren – eerst heel netjes aan onze mooie eettafel. Op den duur aten we voornamelijk op de bank, aangezien de eettafel bezaaid lag met studierommel van mij. Ik schaam me stiekem, want wij hebben een zespersoons eettafel… Oeps! In ons volgende huis moet er dus per se een goede werkplek komen, zodat we weer heerlijk aan tafel kunnen genieten van onze creaties. Koken vinden wij namelijk allebei ontzettend leuk. Allebei? Jazeker! Ik ben gezegend met een vriend die de heerlijkste gerechten in elkaar zet. Een genot!

En nu jij! Wat is jouw food confession? Herken jij dingen in mijn confessions?

Let’s get social!
Bloglovin’InstagramPinterest

23 gedachtes over “The 10 Food Confessions TAG

  1. Kim zegt:

    Het punt over drinken is voor mij heel herkenbaar. Bah, wat vind ik koffie vies! Maar thee en water zijn wél lekker. 🙂 En van frisdranken met prik word ik onwijs misselijk, haha.
    Fijne dag, liefs

    Like

  2. estherleijten zegt:

    Haha wat heb je hem leuk ingevuld! Ik ben helaas de enige persoon op aarde die geen carpaccio lust. Nouja ik lust het wel, maar dan zonder pijnboompitten en parmezaanse kaas, dan is het helaas geen carpaccio meer. Damn haha. Haha ijsmonster, gelukkig heb ik dat niet, want dat zou niet goed zijn voor de lijn. De ijsjes die bij jou op de foto staan zien er trouwens wel yummy uit zeg! Liefs

    Like

    • Renske zegt:

      Natuurlijk is het dan nog wel carpaccio! 😊 Ik vind het juist super lekker met de pijnboompitten en de parmezaanse kaas. O, en vergeet vooral de balsamico of pestospread niet. Yummy! 🙂

      Like

  3. Yolande zegt:

    Wat een leuke tag! Ik herken er zelf ook wel veel in. Aardappelen vind ik niet te eten tenzij ze gebakken of uit de oven komen en ik laat mijn eten ook altijd koud worden. Maar dan niet omdat ik het zo lekkerder vind, maar omdat ik een hele trage eter ben. Vooral als het gezellig is en ik veel aan het praten ben 🙂

    Like

    • Renske zegt:

      Grappig dat je er veel in herkent, Yolande. 🙂 Ik denk dat ik het eten ‘koud’ lekker ben gaan vinden doordat ik zo traag eet. Het te veel kletsen onder het eten herken ik ook. Ik kan honderduit kletsen, waardoor het alleen maar langer duurt, haha.

      Like

  4. livewithfear zegt:

    Dat slome eten is wel herkenbaar, hoewel ik wel snel eet als ik honger heb. En inderdaad, die irritatie van de mensen waarmee je dan eet is ook herkenbaar haha. Mijn confession is niet op het gebied van food, maar drinken: ik krijg altijd de hik als ik ook maar 1 slok drinken met prik neem. Sinas en cola hoef je me dus niet te geven, want dan zit ik de hele dag te hikken!

    Like

  5. twinkelbella zegt:

    Leuke tag is dit om te lezen. Ik ben ook dol op thee maar kan ook niet zonde koffie hoor! Frisdranken ben ik ook niet heel erg dol op, behalve deze zwangerschap drink ik het wel ietsjes vaker.

    Like

  6. kim zegt:

    Carpaccio had ik laatst voor het eerst (!) gegeten in een restaurantje, jammie! En een slome eter herken ik wel. Vroeger vond ik dat altijd stom. Dan deed ik heel lang met iets lekkers (koekjes) en dan hadden alle kindjes de koekjes al op, en gingen ze om de mijne vragen!

    Frisdrank met prik drink ik bijna nooit, buikpijn! Nu moet ik zeggen dat ik bijna elke avond buikpijn heb en een opgeblazen buik..

    Like

  7. pinkpequena zegt:

    Carpaccio is zo lekker! Ik bestel dit ook heel vaak in restaurants. Koffie vind ik ook ontzettend vies. . Frisdrank probeer ik zo min mogelijk te drinken (want: heel veel suiker) dit was in het begin moeilijk maar nu heb ik liever water of thee.

    Like

Plaats een reactie