My life tag

Een paar weken terug werd ik door lieve Esther getagd voor de ‘My life tag’. Tags vind ik altijd erg leuk om te lezen. Je leert de blogger erachter een beetje kennen. Aan mij de eer om de ‘My life tag’ in te vullen. Hopelijk krijgen jullie op deze manier een beter beeld van het gezicht achter Montévie. Benieuwd naar mijn droomcarrière, mijn droomhuis en mijn favoriete parfum? Kijk snel verder!

Wat is jouw lievelingskleur?
Begint het nu al moeilijk? Ik heb eigenlijk niet echt een lievelingskleur. Vroeger wel! Toen wilde ik alles geel: van behang tot pennen en schriftjes. Alles wat geel was, vond ik mooi. Ik liep er zelf nog net niet bij als een kanarie. Thanks mom! Ook nu vind ik geel een mooie kleur, maar om nu te spreken van een lievelingskleur? Dan zou ik eerder geneigd zijn om pastelkleuren te noemen, net als items met een koperkleur. Prachtig vind ik dat!

Wat is jouw droomcarrière?
Eerlijk? Géén idee! Als jong meisje wilde ik altijd leerkracht worden, maar tijdens die studie kwam ik er achter dat dat niet volledig bij mij past. Ik wilde meer met het gedrag van kinderen, dus de switch naar orthopedagogiek was gemaakt. Op dit moment volg ik de master Forensische Orthopedagogiek. Ontzettend interessant! Eén ding weet ik wel zeker: een baan als gedragswetenschapper of als onderzoeker in de gedragswetenschappen lijkt me ontzettend tof én waardevol. Aargh, er zijn zo veel toffe beroepen omtrent het gedrag van jeugdigen en volwassenen. Ook GZ-pscyholoog of neuropsycholoog lijken mij toffe beroepen. Ik denk dat ik mijn echte droomcarrière nog moet ontdekken, ha. Dat ik nog lang niet uitgeleerd ben – sowieso geloof ik niet dat iemand na een studie is uitgeleerd – staat als een paal boven water. Ambities genoeg, nu de uitvoering nog!

Waar zou je op jezelf willen wonen?
Ha, ein-de-lijk een relatief makkelijke vraag! Het liefste zie ik mijzelf, samen met mijn lieve G. uiteraard, in een mooi woonboerderijtje ergens op een mooi plekje in het buitengebied. Je kent het wel… Zo’n mooi karakteristiek woonboerderijtje met prachtige oude details en een modern tintje qua interieur en kleur. Gelukkig zitten we daarin op één lijn! 🙂 Het lijkt ons fantastisch om iedere dag van de rust en de natuur te kunnen genieten. Lekker vrij wonen! Op dit moment zitten we midden in onze zoektocht naar een woning. Alhoewel dat op dit moment geen hoge prioriteit heeft, vanwege de drukte. We richten onze ogen in ieder geval op zowel nieuwbouw- als kluswoningen. Tot nu toe zit ons droomhuis er nog niet tussen. Een tijdje geleden zagen we wel een prachtige woonboerderij binnen het budget, maar helaas was dit sneller verkocht dan we ons bewust waren. Jammer. Maar wij zijn ervan overtuigd dat er dan een woning moet zijn waar we ons gelukkiger zullen voelen!

Wat is jouw favoriete manier om te reizen?
Auto! Over het algemeen reis ik altijd met de trein naar Amsterdam, maar het liefste pak ik mijn schattige mini-Ferrari. Met de auto ben je vrijer dan het openbaar vervoer en rijden an sich vind ik heerlijk. Lekker meeblèren met de muziek tijdens het rijden. Love it! En voor de lange afstanden vind ik door de lucht reizen heerlijk. Ik heb tot nu toe nog niet vaak gevlogen, maar vliegen vind ik echt fijn! Het geeft een soort kick om zo hoog in de lucht te zijn.

Wat doe je in de vrije tijd?
Poeh, vrij veel! Het sporten heb ik weer opgepakt. Het bloggen is iets waar ik mijn ei in kwijt kan. En daarnaast vind ik het heerlijk om met een grote kop thee door mijn Instagramfeed te scrollen. And last but not least: meeten met vrienden en vriendinnen, genieten van alle kleine dingen om mij heen, huizen spotten op Funda en zo veel mogelijk tijd doorbrengen met mijn lieve G. Dat laatste is soms nog wel eens moeilijk, aangezien we op dit moment ontzettend druk zijn. Alle kleine momentjes proberen we te benutten.

Wat is jouw favoriete make-up merk?
Eigenlijk gebruik ik meerdere merken en heb ik geen favoriet merk. Een tijdje terug kocht ik een foundation van Clinique en die vind ik ontzettend fijn. Maar de lipstick van M.A.C. en Sisley Paris die ik heb, vind ik ook hartstikke fijn! Stiekem kan ik mij niet heel druk maken om mijn make-up. Ik kan gerust de deur verlaten met enkel wat poeder op mijn gezicht en mascara op mijn wimpers.

Wat zijn jouw favoriete kledingwinkels?
Mijn favoriete kledingwinkels? Het is maar net waar ik tegenaan loop! Meestal scoor ik iets bij de H&M, WE, Vero Moda, Only, America Today, The Sting of VILA. Het hoeft van mij allemaal niet het duurste van het duurste te zijn. Dat geldt trouwens ook voor make-up. De producten die ik hierboven noemde, zijn gelijk de duurste producten in mijn kleine collectie make-up. Ik vind het veel belangrijke dat ik mij ergens goed bij voel dan dat er een duur prijskaartje of merkje aan vastzit.

Waarom ben je begonnen met bloggen?
Ha, leuke vraag! Ik volgde al een tijdje een scala aan blogs en typte zelf artikeltjes in een Word-bestand. Eén van deze artikelen kreeg een lief vriendinnetje onder ogen. Zij zei dat ik een leuke manier van schrijven heb. Na lang te hebben getwijfeld, ben ik afgelopen maart begonnen met online bloggen. Het leven is immers te kort om iets niet te doen! En ik geniet ervan! Al die reacties, de interactie met mijn lezers en lieve mensen die ik leer kennen en mag ontmoeten. Heel leuk!

Wat is jouw favoriete parfum?
Niet moeilijk! Dolce van Dolce & Gabbana! Maar ook L’Eau Couture van Elie Saab spray ik regelmatig over mijzelf. Sinds ik Dolce heb ontdekt, is dat toch wel echt mijn favoriet van dit moment!

Eerlijk gezegd weet ik niet wie deze tag al wel of niet heeft ingevuld. Ik tag in ieder geval twee lieve, leuke meiden: Kim en Lesley. En voor ieder ander: voel je vrij om de tag ook in te vullen. 🙂

Let’s get social!
Bloglovin’InstagramPinterest

40 gedachtes over “My life tag

  1. Deisy zegt:

    Wat leuk om op deze manier wat meer over jou te weten te komen. Ik ben blij dat je vriendinnetje jouw verhaal heeft gezien en jouw tot bloggen aan heeft gezet, want ik ben het volledig met haar eens: je schrijft echt heel leuk. Heb ook weer echt van dit stuk genoten ❤

    Like

  2. estherleijten zegt:

    Yay wat leuk dat je hem hebt ingevuld! Interessante beroepen staan er bij de droomcarrière vraag. Ik geloof inderdaad ook dat je na het studeren niet uitgeleerd bent, volgens mij ben je als mens nooit klaar met leren. Ik leer elke dag nog van de mensen om me heen en ik denk dat ik daar niet de enige in ben. En ik ben super blij dat je bent begonnen met bloggen, want je blog is leuk en anders had ik jou niet gekend! Liefs

    Like

  3. My Little Happiness zegt:

    Wat een leuke tag! Ik heb deze nog niet eerder gelezen! Bedankt voor het taggen van mij in deze post 🙂 Ik ga hem zeker invullen!

    Like

  4. kim zegt:

    Ohh een woonboerderij, mag ik met je mee dromen? Heerlijk lijkt het me om allemaal kippen, geitjes en ezels om me heen te hebben!
    En wat een fijne beroepen. Zelf zeg ik ook altijd dat ik niet bij een bedrijf wil werken puur om het geld. Nou, bij mijn studie kijken ze me dan maar raar aan hoor. Het lijkt me veel mooier om er ook echt mensen mee te helpen.
    Ah leuk dat je me hebt getagd! Ik vind jou ook een lieve meid 🙂 Volgende week staat hij denk ik online. Heb voor morgen al een soort van tag, haha!

    Like

    • Renske zegt:

      Droom gezellig met mij mee! En dan vooral babygeitjes en -ezeltjes. Te lief! Ik heb het niet zo op kippen trouwens, haha. De haan van mijn zwager valt mij aan, dus ik ben bang voor kippen en hanen! Leuk dat je de tag gaat invullen! 🙂 Ik ben benieuwd, haha.

      Like

  5. Zonnewolk zegt:

    Leuk om te lezen! Ik ben dit jaar ook begonnen met Pedagogische Wetenschappen, leuk dat we daar een raakvlak op hebben. Je vriendin had gelijk, je schrijft echt heel leuk! 🙂
    En qua huis, inderdaad lekker rond blijven kijken en het is vaak ook een kwestie van geluk hebben. Maar volgens mij ben je daar zelf ook wel rustig onder. Succes met de drukte, stom hè, als jullie weinig tijd voor elkaar hebben…

    Like

    • Renske zegt:

      Wat leuk zeg! 🙂 Aan welke universiteit studeer je? En qua huizenjacht verlies ik soms wel eens het geduld hoor, haha. “Waarom komt ons droomhuis nou niet voorbij?” schiet dan regelmatig door mijn hoofd. Maar gelukkig heb ik een hele nuchtere vriend (om jaloers op te zijn, zo nuchter) die het tij bij mij weer te keren. 🙂

      Like

      • Zonnewolk zegt:

        In Leiden! Jij waarschijnlijk in Amsterdam als je Forensisch studeert? 🙂
        Ja, kan me voorstellen dat je er ook ongeduldig van kan worden! Maar komt vanzelf goed, hoor! 🙂 Ah, fijn hè, die mannen die zo nuchter kunnen zijn 🙂 Wat moeten we zonder ze!

        Like

  6. Anniek zegt:

    Ah, wat ziet die parfumflacon van D&G er alleen al supermooi uit, tof! De tag heb je ook leuk ingevuld. Ondanks dat veel anderen hem ook al gedaan hebben blijft het altijd leuk om de antwoorden van bijvoorbeeld jou, als ‘bloggerindividu’ te lezen. Leuk!

    Like

Geef een reactie

