Toppers on Thursday #2

Een nieuwe rubriek is geboren! Al een tijdje bewaar ik interessante, grappige en / of leerzame artikelen. Tijd om dit te combineren in een wekelijks artikel! Benieuwd welke artikelen ik de afgelopen week interessant vond? Lees dan met mij mee!

Alle bloggers opgelet! De afgelopen week kwam ik genoeg interessante artikelen omtrent bloggen tegen. Zo geeft Laura tips voor een nieuw WordPress theme en wat er na installatie allemaal bij komt kijken. Erg interessant als jij jouw huidige theme zat bent en graag een ander theme wilt installeren! Zo voorkom je het maken van fouten. Over fouten gesproken: Bibiane deelde een lijst met blogfouten die zij ooit heeft gemaakt. Stiekem herken ik er wel een paar. En jij? Iedere blogger zal zich waarschijnlijk ook (deels) herkennen in het artikel van Deisy. Zij vertelt op een grappige manier over de vier fasen van inspiratieloosheid. Iets waar vele bloggers over mee kunnen praten!

De afgelopen week trof ik ook weer leuke DIY’s aan. Wat dacht je van jouw eigen blouse stempelen? Daphne laat in haar video precies zien hoe jij jouw blouse kunt opleuken door het te bestempelen. Hartstikke tof! Iets van een totaal ander kaliber is het artikel van Monique. Yathzee is één van mijn favoriete spelletjes. Volgens Monique hoogtijd om dit spel een nieuw leven in te blazen: Emoji Yathzee.

Een ander soort DIY is natuurlijk fotografie. Ik bedoel: je moet wel even zélf de camera vasthouden of positioneren en zélf de foto maken. Oké, genoeg! Bij fotografie komt er ook vaak fotobewerking om de hoek kijken. Als ik ergens een ‘noob’ in ben, is dat wel fotobewerking (net als fotografie trouwens – ook niet mijn grootste talent). Maar dankzij Bjarne, weet ik inmiddels alweer iets meer over Adobe Lightroom. Hij deelde namelijk een artikel met daarin drie tutorials omtrent Lightroom. Dus even lezen als je ook zo nieuwsgierig bent naar het gebruik (en gemak) van Lightroom!

Over naar een ander onderwerp: happiness. Ester deelde een ontzettend leuke wallpaper voor iPhone en iPad. Het leuke is dat Ester de wallpaper zelf heeft gemaakt. Echt tof! Ik kon het niet laten om dit aan jullie voorbij te laten gaan! Net als een andere tip, afkomstig van Fleur: WhatsApp op internet – ja echt. 🙂 Dit maakt mij blij! Net als lezen trouwens. Lekker in de trein, op de bank (mét fleecedekentje!) of in de tuin… Heerlijk! Nikita deelde dan ook haar leukste plekjes om te lezen. Waar lees jij het liefste?

Om ‘happy’ te zijn is het natuurlijk ook belangrijk om zo gezond mogelijk te zijn. In het kader van health heb ik een tweetal interessante artikelen bewaard. De eerste gaat over hardloopproblemen. Stacey deelt in haar artikel veelvoorkomende hardloopproblemen. Voor alle hardlopers onder ons: wellicht staat jouw struggle er ook wel tussen. 😉 Een andere struggle, waar Julie over praat, is mager zijn. Volgens Julie is het namelijk echt niet altijd een pretje om mager te zijn! Zij bespreekt dan ook 10 ‘struggles’ van mager zijn. Een erg open en oprecht artikel!

Voor degenen die – misschien wel naast het hardlopen in de buitenlucht 😉 – hun handen vuil maken aan (moes)tuinieren, is er genoeg leuks te vinden op het wereldwijde web. Zo vonden de bloggers van Interiorjunkie een handig rek als zijnde kruidentuintje. Heel leuk! Hoe fijn is het om gewoon lekkere kruiden uit eigen tuin in jouw gerechten te verwerken?

Over recepten gesproken. Er stond weer genoeg lekkers online! Wat dacht je van de pittige Afrikaanse kipcurry van Sytse! Iets wat mijn lieve G. en ik afgelopen weekend zelf hebben geprobeerd, is het recept dat Stacey plaatste: een gezonde Mexicaanse ovenschotel. Delicious! O, en zoek je nog een lekker tussendoortje voor bij de thee? Kijk dan even naar het brownierecept van Bente. Ziet dat er niet goddelijk uit?! Net als deze alcoholvrije pina colada van Sofie en Jorrit. Yummy! De volgende tip wil ik jullie trouwens ook niet ontnemen: Tender. Nee, ik bedoel geen Tinder. 😉 Het is echt Tender, een app omtrent recepten waar Lisa alles over vertelt.

Om nog even in de vakantiesferen te blijven, heb ik natuurlijk ook artikelen omtrent reizen gelezen. Zo plaatste Iris dé hotspots van Parijs. Qui qui, Paris! Helaas is het niet voor iedereen vanzelfsprekend om te reizen. Linda plaatste dan ook een artikel waar je op moet letten als je een verre reis gaat maken als chronisch zieke.

Helaas komt aan al het leuke een einde… Zo ook aan de vakantie. Zijn jullie allemaal weer klaar om vol aan de bak te gaan met werk en / of studie? Of zie jij er als een berg tegenop om alle ‘to do’s’ weer voor elkaar te krijgen? Niet getreurd! Nicole heeft een ontzettend prettige manier van plannen prijsgegeven. Even kijken dus, ha.

Let’s get social!
Bloglovin’InstagramPinterest

30 gedachtes over “Toppers on Thursday #2

  1. Linda zegt:

    Heee wat leuk dat ik mijn artikel tussen de artikelen van andere toppers terug vind. Heel erg bedankt voor de vermelding en het nieuwe leesvoer om heerlijk even aan te gaan zitten! 🙂

    Like

  2. Bibiane zegt:

    Super lief dat je me vermeldde! Dit vind ik altijd super leuke artikels, omdat je zo op een andere manier blogs leert kennen. Trouwens, dat kruidentuintje vind ik heel mooi.

    Like

Plaats een reactie